بهت شیخ منصور

گروه ورزش- انصراف غیرمنتظره کاکا از پیوستن به منچسترسیتی در رسانه‌های ایتالیا، انگلیس و حتی اسپانیا بازتاب گستردهای داشته است. در میان دیدگاه‌های گوناگون، جنبه‌های رمانتیک داستان بیشتر به کام طرفداران میلان خوش می‌آید.

گاردین نوشت: «منچسترسیتی مبهوت مانده است» رسانه‌های انگلستان سه‌شنبه با آب و تاب از این ماجرا و پیامدهای آن خبر داده‌اند. تایمز و دیلی گراف در وب سایتشان از تحقیرشدن ثروتمندترین باشگاه جهان نوشتند. به نوشته دیلی گراف: «رد این رقم تاریخی درس سختی به شیخ منصور، صاحب اماراتی منچسترسیتی، می‌دهد و آن اینکه برای ساختن یک تیم فوتبال تنها پول کافی نیست.»

تیتر دیلی اکسپرس با کنایه از تصویر کاکا پشت پنجره‌اش گفت: «توافق از پنجره در رفت!» سرعت برگشتن ورق در این داستان پرهیجان برخی روزنامه‌ها را غافلگیر کرده بود. ایندیپندنت که در نسخه کاغذی‌اش هنوز از «خوشبینی منچستر سیتی» خبر می‌داد، بر روی سایتش از «نابودی برنامه‌های سیتی» نوشته است.

به راستی این ناکامی، آبی پوشان منچستر سیتی را در موقعیت بدی قرار داده است. این تیم در نیمه دوم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس دست و پا می‌زند و پس از شکست مذاکرات، به نوشته دیلی میل، روبینیو ستاره برزیلی تیم که بسیار مشتاق آمدن هموطنش بود، در پی دعوایی با مربی باشگاه راهی برزیل شده است! همچنین مدیر اجرایی باشگاه، گری کوک، در گفت‌وگویی با تلویزیون Sky میلان را متهم کرده که در زیر فشارهای سیاسی و اجتماعی از تصمیم آغازینش عقب‌نشینی کرده است. جو در ایتالیا البته کاملا متفاوت است. روزنامه ایل جورناله، چاپ میلان، «خشم سیتی» را در میان تیترهای صفحه اول خود گذاشت و از قول برلوسکونی هر گونه اعمال فشار روی کاکا را رد کرد: «مانند یک پدر از او خواستم هرجور صلاح می‌داند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.»

تیتر روزنامه میلانی لیبرو در صفحه ورزشی‌اش «پیروزی دل» بود. در این میان بازار رد و بدل کردن «کامنت» میان خوانندگان داغ است. به نوشته پایگاه اینترنتی «دویچه وله» درحالی ‌که سرخ و سیاه‌های میلانی در پوست خود نمی‌گنجند، برخی از هواداران رقیب دیرینه، یعنی اینترمیلان، همان گونه که انتظار می‌رفت، همه داستان را ساختگی و بلوفی برای جلب توجه به میلان می‌خوانند.