دوئل‌های بالای جدول  در تهران و کرمان

گروه ورزش - هفته بیست و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که در حساس‌ترین دیدار هفته روز جمعه استقلال در ورزشگاه آزادی از صبای قم پذیرایی خواهد کرد.

برای حساس خواندن دیدار استقلال - صباباتری دلایل متعددی وجود دارد. تقابل این دو تیم به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خود به خود جذاب و تماشایی است.

علاوه ‌بر این استقلال و صبا در فصل جاری مدعی قهرمانی هستند و رویارویی آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در سرنوشت مدعیان بالای جدول داشته باشد. استقلال در بازی رفت با نتیجه ۳ بریک مغلوب صبا شده است و آبی‌پوشان می‌توانند روز جمعه با شکست این تیم انتقام بازی رفت را بگیرند. جدا از همه اینها روز جمعه فیروز کریمی مقابل تیمی می‌ایستد که تجربه‌ای تلخ را در آن پشت سرگذاشته است. صباباتری روز جمعه بدون سرمربی خود برابر استقلال می‌ایستد. فیروز خود را مقید به همکاری کوتاه مدتش با استقلال می‌داند و برای ادای احترام به هواداران این تیم نمی‌خواهد روز جمعه روی نیمکت بنشیند. البته غیبت فیروز روی نیمکت صبا نمی‌تواند انگیزه‌های او را برای پیروزی کم کند، چرا که او با شکست استقلال انتقام سختی از قلعه نوعی می‌گیرد که طی شش ماه حضورش در جمع آبی‌پوشان همیشه سایه او را بالای سر خود احساس می‌کرد. دیدار استقلال - صباباتری تقابل بهترین خط حمله لیگ (استقلال با ۵۰ گل زده) با بهترین خط دفاع لیگ (صباباتری با ۲۲ گل خورده) است. ایستادن این دو تیم مقابل هم می‌تواند جذابیت بازی آنها را دوچندان کند.

استقلال جمعه در حالی به دیدار صباباتری می‌رود که نمی‌تواند از وجود آرش برهانی در‌ترکیب خود استفاده کند. علاوه‌بر محروم بودن آقای گل لیگ برتر (برهانی با ۱۵ گل زده) استقلال ابراهیم تقی‌پور و پژمان منتظری را نیز به علت مصدومیت به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر تیم صباباتری محمد نوری را به علت محرومیت در اختیار ندارد. این دیدار راس ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. از سوی دیگرحمایت بی‌چون و چرای هیات‌مدیره و مدیرعامل پرسپولیس از افشین پیروانی دلیلی برای تداوم حضور این مربی در جمع سرخپوشان نیست. پیروانی حکم مربی را دارد که هر بازی لیگ برای او فینال است. با این پیش زمینه به استقبال دیدار مس کرمان - پرسپولیس می‌رویم. پرسپولیس امروز مقابل تیمی صف آرایی می‌کند که در بازی رفت مقابل هوادارانش مغلوب این تیم شد. پرسپولیس امروز در کرمان به میدان می‌رود، شهری که تا به امروز رنگ پیروزی را در آن ندیده است. سرخپوشان در فصل جاری در دیدارهای خارج از خانه تیمی شکننده بوده‌اند و امروز مقابل تیمی می‌ایستند که در دیدارهای خانگی سخت امتیاز می‌دهد. پرسپولیس در غیاب توره روزی سخت را در کرمان پیش رو خواهد داشت. - برنامه سایر دیدارهای هفته بیست و سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۳/۱۱/۸۷

* سایپا کرج - داماش گیلان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج

* ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی

* مس کرمان - پرسپولیس، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه باهنر کرمان

جمعه - ۴/۱۱/۸۷

* پیکان قزوین - راه آهن شهرری، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

* ذوب آهن اصفهان - ابومسلم مشهد، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

* مقاومت سپاسی شیراز - استقلال اهواز، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه حافظیه شیراز

* فولاد خوزستان - برق شیراز، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز

* پیام مشهد - پاس همدان، ساعت:۱۴:۳۰، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد