سیدمهدی هاشمی

به هیچ وجه قصد کناره‌گیری از کاندیداتوری ریاست فدراسیون تیراندازی را ندارم، مگر با منع قانونی!

بر طبق آخرین خبرها، تا پایان دی ماه مشکل منع حضور مدیران دولتی در مشاغل ورزشی حل می‌شود. پورمحمدی اعتقاد دارد که مدیران دولتی باید در ورزش بمانند و حذف آنها غیرممکن است. مشکل سازمان بازرسی نقص قانون در این زمینه است و از نظر اصولی با این مساله مخالفتی وجود ندارد. قطعا به‌‌رغم تمایل بسیار برای برگزاری انتخابات، شخصا چاره‌ای جز صبر کردن ندارم و امیدوارم امکانی به وجود بیاید که پیش از پایان سال این اتفاق بیفتد.

در همه دنیا این مساله بی‌سابقه است که عقب‌ماندگی‌های ورزش در فاصله کوتاه جبران شود. طی سه سال و نیم گذشته این دولت معادل کل فضای ورزشی قبلی، اماکن جدید ساخته است که ما باید قدردان این موهبت و نعمت باشیم. مطرح شدن بحث‌هایی چون دو شغله بودن مدیران، توان و انرژی آنها را تقلیل می‌دهد و در واقع نوعی فرصت‌سوزی است.

ناچاریم برای جلوگیری از ضربه خوردن ورزش بحث دو شغله بودن مدیران را مرتفع کنیم. مدیران دولتی با تجربه و اعتباری که دارند به نفع ورزش کار می‌کنند. آیا حضور اشخاصی که فقط ورزشی هستند، شناخته شده نیستند و پتانسیل ندارند به نفع ورزش است یا به ضرر آن؟! عدم فعالیت مدیران دولتی در ورزش عملی نیست و توجیهی ندارد و در واقع ضربه‌ای است جبران‌ناپذیر به ورزش! از طرفی الان که مدیران دولتی در ورزش هستند، ما کم داریم. وای به حال آن زمانی که آنها نیز نباشند! منطق حکم می‌کند که از این امکان محروم نشویم.

فدراسیون برنامه‌های مفصلی برای بازی‌های گوانگجو پیش‌بینی کرده و طراحی هدفمندی انجام داده است. جلسات متعددی با کمیته‌های ملی انجام گرفته و قرار است از هفته آینده هیات اجرایی کمیته المپیک طی جلسه با فدراسیون‌ها، برنامه‌های آنها را نهایی کند. پیش از بازی‌های گوانگ‌جو، بازی‌های کشورهای اسلامی هدف واسط ماست. برنامه‌های مفصلی در این زمینه تدوین شده و باید به تصویب برسد. پیش‌بینی کردیم در بازی‌های اسلامی جایگاه خوبی کسب کنیم و در ادامه این موفقیت را در چین تکرار کنیم.

تا پایان سال قرار است لیگ را با حضور هشت تیم برگزار کنیم و تا سال آینده لیگ را به ۱۶تیم برسانیم. اردوهای تیم ملی مرتب در حال برگزاری است. در زمینه ایجاد فضا و تجهیزات نیز به دنبال تقویت ظرفیت‌های موجود هستیم. از طرفی بودجه فدراسیون نسبت به سال گذشته تا ۲۰۰ برابر افزایش داشته است که این افزایش بودجه به این معنا نیست که سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ما را پشتیبانی کردند. منابع استانی، کشوری و جذب مشارکت‌ها در ارگان‌های مختلف منجر به جذب این بودجه شده است. قطعا این اتفاق یک فرصت است که شامل حال فدراسیونی که بیشترین مدال را دارد و کمترین بهره مدال‌آوری را برده، شود.

به‌‌رغم تصور دیگران، من کارم را تحت عنوان یک مسوول انجام می‌دهم. ممکن است از نظر دیگران، اداره شدن فدراسیون با سرپرست یک مقدار ضعیف باشد. ولی من کارم را تحت عنوان مسوول فدراسیون پیش می‌برم و با جدیت مشغول پیگیری کارها هستم. قضاوت دیگران به دست من نیست؛ ولی تاکنون با کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی ارتباط و تعامل خوبی برقرار کردیم.

درست است که به تیراندازی علاقه‌مند هستم؛ ولی حضورم یکی از ضرورت‌های ورزش نظام جمهوری اسلامی است. البته نه تنها به جهت علاقه‌مندی، بلکه به این خاطر که تیراندازی جای کار زیاد دارد و بستر نیز برای رشد آن فراهم است.

سرپرست فدراسیون تیراندازی