سرمربی ماشین‌سازی: بازیکنان نه تمرین می‌کنند نه بازی!

ایسنا- مشکلات مالی و پرداخت نشدن حقوق هفت ماه، تمرین‌های تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز را به تعطیلی کشاند.

در حالی که پس از مشکلات مالی باشگاه ماشین‌سازی این باشگاه با وساطت استانداری آذربایجان شرقی از کارخانه ماشین‌سازی به اداره کل تربیت‌بدنی واگذار شده بود، اکنون با تغییر مدیرکل تربیت بدنی استان حمایت از باشگاه ماشین‌سازی که قدمتی ۴۰ ساله در فوتبال تبریز دارد پایان یافته و این باشگاه در خطر فروپاشی قرار گرفته است.

بازیکنان ماشین‌سازی در اعتراض به مشکلات مالی و پرداخت نشدن دستمزد هفت ماه اخیر از روز شنبه تمرین‌های این تیم را تحریم کرده‌اند و قصد ندارند تا در بازی‌های آینده این تیم حاضر شوند که این موضوع خطر کنار گذاشته شدن این تیم از رقابت‌های لیگ آزادگان و حتی فروپاشی آن را در پی خواهد داشت.

اصغر اعتباری؛ سرمربی ماشین‌سازی تبریز در این باره گفت: تمرین‌های تیم از روز شنبه تعطیل شد. البته بازیکنان در محل تمرین حاضر شدند، اما به زمین نرفتند؛ چرا که آنها هفت ماه است حقوق نگرفته‌اند. ضمن آنکه تکلیف باشگاه نیز روشن نیست. مدیرکل جدید تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی به هیچ عنوان زیر بار اداره تیم نمی‌رود و حاضر نیست باشگاه ماشین‌سازی را تحویل بگیرد و این موضوع مشکلات مالی، روحی و روانی بازیکنان را افزایش داده است. وی افزود: قرار بود مبلغی نیز بابت این انتقال از سوی اداره کل تربیت بدنی به باشگاه ماشین‌سازی پرداخت شود که این موضوع به تایید رییس قبلی اداره کل تربیت بدنی آذربایجان رسیده بود، اما با آمدن «فخار» به اداره کل، این موضوع نیز مسکوت ماند. در هر صورت مجموعه تیم هفت ماه است که ریالی پول نگرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند به این شکل به کار ادامه دهند. وی افزود: اکنون مدت بسیاری است که یکی از بازیکنان تیم دچار پارگی رباط صلیبی شده، اما ما از تامین هزینه دو و نیم میلیون تومانی عمل پای این بازیکن عاجز هستیم. اعتباری درباره دخالت استانداری آذربایجان شرقی به عنوان بانی این انتقال نیز گفت: متاسفانه دوستان در استانداری نیز کم‌لطفی می‌کنند و توجهی به این موضوع ندارند. سرمربی ماشین‌سازی ادامه داد: از نظر قانونی باشگاه به اداره کل تربیت بدنی واگذار شده است، اما من نمی‌دانم چگونه مدیرکل تربیت بدنی استان از این بحث قانونی شانه خالی می‌کند. اعتباری افزود: ماشین‌سازی باید ظرف چند روز آینده به دیدار داماش لرستان برود، اما بازیکنان حاضر به شرکت در این مسابقه نیستند و اگر در دو، سه روز آینده اتفاق مثبتی رخ ندهد، آنها در این بازی‌ حاضر نمی‌شوند. وی ادامه داد: طبق قانون اگر تیم ماشین‌سازی در دو بازی حاضر نشود، از لیگ آزادگان کنار گذاشته می‌شود.

سرمربی ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: مسوولان استان آذربایجان شرقی باید به کمک ماشین‌سازی بیایند و اگر آنها حاضر به این کار نیستند چه کسی باید به فکر این باشگاه با قدمت ۴۰ سال باشد، باشگاه در دو، سه فصل پیش با بودجه سه میلیاردی بسته می‌شد، اما امروز هزینه تیم زیر ۵۰۰‌میلیون تومان است که هزینه یک باشگاه لیگ دسته دومی است، با این حال مدیر اداره کل تربیت بدنی با این شرایط هم به ما کم لطفی می‌کند و آینده باشگاه به خطر افتاده است. البته این مشکل یکی، دو بار دیگر هم رخ داده بود، اما با خواهش بازیکنان را به تمرین بازگرداندیم با این حال آنها این بار عنوان کردند که بدون حل مشکل با درخواست و خواهش به تمرین تیم نمی‌آیند. اعتباری درباره احتمال بازگرداندن باشگاه به کارخانه ماشین‌سازی نیز گفت: کارخانه ماشین‌سازی خود در حال واگذاری به بخش خصوصی است و بحثی در این باره وجود ندارد.

حتی تمرین تیم ماشین‌سازی نیز با مشکل روبه‌رو شده است و در حالی که ورزشگاه یادگار امام(ره) به عنوان محل تمرین‌های این تیم در نظر گرفته شده بود، اداره کل تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی از سه هفته پیش اجازه تمرین در این زمین را به بازیکنان ماشین‌سازی نداده است و هفته گذشته نیز برای تمرین در این زمین خواهان دریافت مبلغ دو‌میلیون تومان شده که همین موضوع تمرین‌های ماشین‌سازی را نیز با چالش روبه‌رو ساخته است.