استانداردسازی باشگاه‌ها مهم‌ترین برنامه سازمان لیگ است

گروه ورزش- نشست هیات رییسه سازمان لیگ برتر فوتبال درحالی با حضور کلیه اعضا برگزار شد که مسوولان به بررسی برنامه‌های پیش روی سازمان لیگ پرداختند.

کفاشیان، عزیز محمدی، نبی، کاظمی، علیپور، ساکت، ملاحی، بهروان و حسینی در این نشست که عصر روز شنبه برگزار شد حضور داشته و به بررسی برنامه‌های مختلف سازمان لیگ پرداختند. در ابتدای جلسه علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال گفت: با برگزاری مسابقات در نیم فصل لیگ برتر شاهد روند مطلوبی در رقابت‌ها بودیم، اما یک‌سری موارد در برگزاری مسابقات و برنامه‌ها نیاز به هماهنگی دارد که با رفع آن می‌توان شاهد موفقیت در مسابقات لیگ بود. بر همین اساس باید ۲ مورد را درنظر گرفت، ابتدا باید برنامه‌های دراز مدت تیم ملی به سازمان لیگ ارائه شود تا شاهد تداخلی در برنامه های تیم ملی و مسابقات لیگ برتر نباشیم. وی افزود: مورد دوم نیز عدم وجود برخی امکانات و موارد ناخواسته و پیش بینی نشده در زمان برگزاری مسابقات بود که سبب وقفه در برخی از برنامه های لیگ برتر شد. بر همین اساس امیدوارم که درچند ماه آینده تیم ملی و سازمان لیگ به گونه‌ای هماهنگ باشند که برای حضور در مسابقات جام جهانی به مشکلی بر نخورده و شاهد وقفه در برگزاری مسابقات نباشیم. وی گفت: برنامه باید مطابق با نظرات AFC باشد تا در مسابقات ACL با مشکل مواجه نشویم. کفاشیان استاندارد شدن باشگاه‌ها را از مهم‌ترین برنامه سازمان لیگ دانست و افزود: استاندارد شدن باشگاه‌ها و تجاری شدن باشگاه‌ها، حق پخش تلویزیونی از مواردی است که باید در اولویت کاری سازمان لیگ قرار گیرد و ارتباط باشگاه‌ها و هیات‌ها و استان‌ها باید شفاف و مشخص باشد تا شاهد موفقیت تیم‌ها در لیگ برتر بود و تمامی تیم‌ها از آن باید تبعیت کنند. مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون در ادامه این نشست گفت: جلسه مشترک بین سازمان تربیت بدنی، فدراسیون و باشگاه‌های حاضر در مجمع عمومی فدراسیون و سازمان لیگ طی هفته جاری برگزار خواهد شد که خصوصی سازی باشگاه‌ها از موارد مهمی است که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در واقع باید مشخص شود که در چه فضایی حرکت کرده و هیات رییسه سازمان لیگ برتر بستری مناسب را برای خصوصی‌سازی فراهم آورد. محمد رضا ساکت، عضو هیات رییسه و مدیر عامل باشگاه سپاهان با توجه به اهمیت خصوصی سازی باشگاه‌ها گفت: در کنگره‌ای که توسط اتحادیه برگزار شد، در مورد خصوصی سازی باشگاه‌ها برنامه‌ای را ارائه کردیم که جزو بهترین طرح‌ها انتخاب شد. وی افزود: دراین کنگره ۳ رویکرد وجود داشت. در رویکرد اول همه موارد و زیر ساخت‌ها برای خصوصی سازی موجود بود. در برنامه دوم بحث حقوقی در خصوصی‌سازی وجود دارد که متاسفانه در هیچ دانشگاهی به عنوان واحد درسی در اختیار دانشجویان قرار نگرفته است و در رویکرد سوم موضوع را باید کاربردی کرد و با انجام فعالیت‌های مختلف با استفاده از کار گروهی از اصل۴۴ و سازمان تربیت بدنی و مجلس و دولت به همراه قوه‌قضائیه استفاده کرد و موفق شد.

در ادامه جلسه هیات رییسه سازمان لیگ برتر عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ جدول تنظیم شده نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را ارائه کرد و برنامه‌های هفتگی مسابقات را در اختیار اعضا قرار داد. کاظمی نیز در پایان نشست برنامه‌های نیم فصل دوم لیگ برتر را با توجه به همه برنامه‌های کمیته تیم‌های ملی و تعطیلات موجود تا پایان فصل و کلیه مواردی که به برگزاری لیگ مربوط می‌باشد ارائه داد.