ترابیان: قاطعانه با  توهین‌کنندگان به شمسایی برخورد می‌کنیم

رییس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال از برخورد قاطع فدراسیون فوتبال با عوامل بروز تشنج در مسابقه ارم کیش قم - فولاد ماهان اصفهان خبر داد.

عباس ترابیان افزود: متاسفانه عصر روز جمعه اتفاقاتی در سالن شهید حیدریان قم رقم خورد که در شان فوتسال ایران نبود. فحاشی و ناسزا گفتن به بدترین شکل ممکن به یک بازیکن ملی، پرتاب اشیای مختلف به زمین مسابقه، توهین به تیم میهمان و ... اتفاقاتی نیست که کمیته فوتسال به سادگی از کنار آن بگذرد و ما به شدت با عوامل بروز این حوادث برخورد خواهیم کرد. من از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌خواهم در این خصوص شدت عمل به خرج داده و با متخلفان برخورد قاطع کند.

وی با تاکید بر اینکه «یک‌بار برای همیشه باید با مقوله فحاشی و توهین به بازیکنان و مربیان به شدت برخورد کنیم تا ریشه این غائله از ورزش ایران برچیده شود»، افزود: متاسفانه زمانی که علت توهین هواداران منتسب به تیم ارم کیش را از مسوولان این باشگاه جویا می‌شدیم، آنها مدعی بودند برخورد امروز هواداران تیم شان بازتاب برخوردی است که با این تیم در اصفهان صورت پذیرفته است!

رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: صرف نظر از صحت و سقم ادعای مسوولان باشگاه ارم کیش کمیته فوتسال ضمن بررسی حوادث پیرامون بازی ارم کیش - فولاد ماهان، دیدار رفت این دو تیم را نیز به دقت بررسی می‌کند تا علت تشنج در مسابقه آنها ریشه‌یابی شود. آنچه مسلم است کمیته فوتسال هیچ گونه اغماضی را در خصوص حوادث بازی دیروز نخواهد داشت؛ چرا که چشم پوشی از این موضوع خود حوادثی دیگر را در آینده به دنبال خواهد داشت.

ترابیان اظهار داشت: نتیجه تقابل دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتسال با کیفیتی که دارند، برتری ۵ برصفر تیم صدرنشین نیست. من این نتیجه را غیرواقعی دانسته و ثبت آن را نتیجه برخورد زشت هواداران تیم میزبان می‌دانم. آنها با فحاشی و فشار به تیم میهمان، تمرکز تیم شهر خود را از بین بردند و باعث شدند تیمشان در حالی که می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند نتیجه را با پنج گل واگذار کند.

کاپیتان تیم فوتسال فولاد ماهان اصفهان هم با اشاره به اینکه انتظار چنین برخوردی را از هواداران تیم ارم کیش قم نداشته است، از مسوولان فدراسیون فوتبال خواست با عوامل فحاشی در ورزشگاه‌ها برخورد کنند.

وحید شمسایی افزود: نمی‌دانم علت برخورد زشت هواداران تیم ارم کیش قم چه بود، اما از آنها انتظار چنین برخوردی را نداشتم. من که در بهترین دوران فوتسالم پس از بازگشت از ایتالیا یک سال و نیم برای تیم ارم کیش بازی کرده و برای موفقیت این تیم از جان مایه گذاشته بودم، نباید با زشت‌ترین الفاظ از سوی هواداران این تیم روبه‌رو می‌شدم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد در خصوص حوادث رخ داده در بازی ارم کیش - فولادماهان صحبت کند، افزود: بحث وحید شمسایی نیست. من به عنوان یک بازیکن تیم ملی فوتسال ایران از مسوولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم به‌شدت با این موضوع برخورد کنند، آخر مگر می‌شود به یک بازیکن ۲ ساعت فحاشی شود و برخوردی با عوامل بروز این اتفاق صورت نپذیرد.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال ۲۰۰۸ خاطرنشان کرد: با شخصیتی که از مدیران باشگاه ارم کیش سراغ دارم و حضور مربی با شخصیتی چون سید مهدی ابطحی در راس کادر فنی این تیم هنوز هم باور نمی‌کنم در قم و آن هم مقابل تیم آنها به من فحاشی شود.

شمسایی با اشاره به برتری ۱۲ بر۳ تیم فولادماهان در مصاف با ارم کیش در دیدار رفت دو تیم گفت: من هم اعتقاد دارم اختلاف دو تیم ارم کیش و ماهان ۵ گل نیست.

در نیم فصل دوم که یکسری از تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند و یکسری از تیم‌ها در تلاش برای جلوگیری از سقوط هستند همه نتایج نزدیک به هم است و کمتر پیش می‌آید که در یک بازی اختلاف دو تیم ۵ گل باشد.

وی ادامه داد: جمعه اتفاقاتی در طول مسابقه ارم کیش - فولاد ماهان رقم خورد که انگیزه بازیکنان ما را دوچندان کرد و باعث شد حواشی به تیم میزبان غلبه کند. در این شرایط ما پنج گل زدیم، چهار بار توپ‌های ما به تیر دروازه ارم کیش برخورد کرد و می‌توانستیم بیش از ۱۰ گل وارد دروازه این تیم کنیم.

فحاشی تماشاگران ارم کیش انگیزه ما را بیشتر کرد و بازیکنان فولادماهان عالی کار کردند که جا دارد از زحمات آنها تشکر و قدردانی کنم.

کاپیتان تیم فوتسال فولادماهان اصفهان در واکنش به اظهارات مسوولان باشگاه ارم کیش که برخورد دیروز هواداران این تیم را بازتاب حوادث بازی رفت دو تیم در اصفهان عنوان کرده‌اند، گفت: اینکه سه ماه پیش اتفاقی در اصفهان رخ داده باشد، نباید بهانه‌ای برای فحاشی هواداران ارم کیش باشد. من ادعای مسوولان ارم کیش را قبول ندارم، فیلم آن بازی موجود است و کمیته انضباطی آن را بررسی کرده است. اگر باشگاه فولادماهان تخلفی مرتکب شده بود، حتما با این باشگاه برخورد می‌شد.

شمسایی با بیان اینکه تیم فولاد ماهان با برتری مقابل ارم کیش ۹۹ درصد از راه قهرمانی را طی کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر فاصله‌ای قابل تامل با تیم‌های رده‌های دوم تا چهارم جدول رده‌بندی داریم. می‌توانیم با پیروزی در دو بازی آینده عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.