کیومرث هاشمی: هدایتی استعفا نکرده است

گروه ورزش- کیومرث هاشمی گفت: استعفای هدایتی هنوز به دست سازمان تربیت بدنی نرسیده است. ظاهرا چنین چیزی نیست که او استعفا کرده باشد.

رییس مرکز توسعه ورزش‌های قهرمانی و معاون سازمان تربیت بدنی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی ژیمناستیک در جمع خبرنگاران درباره صحت استعفای «هدایتی» عضو متمول هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: اگر کسی عشق و علاقه‌ای به یک باشگاه دارد، باید تا آخر کار بماند. ما اعتقاد داریم که اگر اختلاف سلیقه و اختلاف نظری است، نباید باعث دلسردی افراد شود. ظاهرا چنین مساله‌ای مبنی بر استعفای هدایتی وجود ندارد، اگر هم هست، تاکنون چیزی به دست ما نرسیده است. وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال برای لغو مجدد دیدار ایران و باسک از این تیم غرامت خواهد گرفت؟ متذکر شد: از وظایف فدراسیون فوتبال است که این مساله را پیگیری کند. طبق قرارداد این دیدار باید انجام می‌شد و این تیم براساس قوانین فیفا موظف به پاسخگویی در قبال تیم ملی است و باید غرامت لازم را بپردازد.

وی در مورد خصوصی شدن باشگاه‌های فوتبال تا پایان سال خاطرنشان کرد: بحث خصوصی‌سازی باید صورت بگیرد، ولی باید شرایطش نیز فراهم باشد. اگر این شرایط فراهم نشود، چه بسا که آسیب‌های بیشتری نیز ببینیم که از جمله این شرایط نیز می‌توان به همخوانی داشتن درآمد و هزینه باشگاه‌ها اشاره کرد. وقتی قانون کپی رایت در کشور ما رعایت نمی‌شود، قطعا مشکلاتی نیز ایجاد خواهد شد. خصوصی‌سازی جزو سیاست‌هایی است که سازمان تلاش می‌کند به سمت آن برود ولی این مساله یک پروسه زمانی میان مدت می‌طلبد. هاشمی درباره اظهارات اخیر عزیز محمدی مبنی بر اینکه تیم‌هایی که تا پایان سال خصوصی نشوند، به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند، یادآور شد: این مساله را کفاشیان به نوعی تکذیب کرده است. معاون سازمان تربیت بدنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا مدت دو ماه است که از بازیکنان فوتبال تست دوپینگ گرفته نشده است؟ تصریح کرد: این مساله را پیگیری خواهم کرد. وی در پاسخ به این سوال که سخنگوی شورای دوپینگ چه کسی است؟ اظهار کرد: من فعلا سخنگو هستم. «طاهری» نیز کار خودش را انجام می‌دهد و سخنگو نیست. وی در مورد مطرح شدن بحث دو شغله بودن مدیران نیز متذکر شد: سازمان تربیت بدنی با سازمان بازرسی کل کشور اختلافی ندارد. مطرح شدن این مسائل به جز دامن زدن به مشکلات چیز دیگری نیست. این مساله در مسیر حقوقی در حال بررسی است. من در جزئیات کار نیستم ولی انتخابات ریاست فدراسیون‌ها در زمان خود اعلام خواهد شد. رییس مرکز توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی سازمان تربیت بدنی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نظر مساعدی برای حل مشکل دوشغله بودن مدیران برای همیشه دارد. بحث دوشغله بودن مدیران همیشه مطرح بوده است و سازمان بازرسی قصد دارد به شکل اساسی این مشکل را برای همیشه مرتفع کند. هر وقت این مساله حل شود، زمان برگزاری مجامع انتخابات رسما اعلام خواهد شد. وی درباره تداخل رشته‌های مربوط به فدراسیون آمادگی جسمانی در فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: قرار است در این زمینه جلسات بین فدراسیون آمادگی جسمانی و فدراسیون ژیمناستیک برگزار کنیم تا با مشخص شدن شاخه‌های ورزشی هر رشته ابهامات رفع شود. احتمال دارد ایروبیک به فدراسیون ژیمناستیک واگذار شود، ولی این مساله نیاز به بررسی دارد. ما برای جلوگیری از موازی کاری در این زمینه تشکیل جلسه می‌دهیم و پس از بررسی‌های لازم تصمیم می‌گیریم.