افشارزاده: انتخابات توسط IOS تایید شد

خبرگزاری فارس- دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: مراجع بین‌المللی، انتخابات کمیته ملی المپیک ایران را بدون هیچ قید و شرطی قبول کرده‌اند.

بهرام افشارزاده در واکنش به اعلام شورای المپیک آسیا مبنی بر عدم عضویت افراد دولتی در هیچیک از بخش‌های کمیته المپیک اظهار داشت:‌ صورت جلسه انتخابات ما که در روز هفت آبان (۲۸ اکتبر) برگزار شد، از سوی شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک تایید و تصویب شد. این نشانگر این است که مراجع بین‌المللی، انتخابات کمیته ملی المپیک ایران را بدون هیچ قید و شرطی قبول کرده‌اند.

وی گفت: این تصمیم مصوب نشده، چون کمیته بین‌المللی المپیک نمی‌تواند نسخه واحدی را برای همه کشورها بپیچد.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای المپیک آسیا تاکید کرد: در جلسه‌ای که چندی پیش در بالی اندونزی برگزار شد، صحبت‌هایی در این مورد بوده که دولت‌ها و کمیته المپیک باید با هم تعامل داشته باشند؛ اما در عین حال در همان جلسه مطرح شد که نمی‌توان نسخه واحدی برای همه کشورهای دنیا نوشت. رییس فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: بعد از برگزاری انتخابات کمیته المپیک، مسوولان شورای المپیک آسیا و حتی رییس کمیته بین‌المللی المپیک صددرصد آن را تایید کرده و اعلام شد انتخابات در بهترین شکل ممکن و در دموکراسی برگزار شده است.

افشارزاده اضافه کرد: ژاک روک از علی آبادی و من دعوت کرده که در ۱۲ اسفند ماه با حضور در IOC در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های خود صحبت کنیم. با توجه به ارائه گزارش کتبی برنامه‌های مان، او حتی برای افتتاح کمیته المپیک ما به ایران خواهد آمد.