لیگ هشتم به نیمه راه رسید

گروه ورزش - نیم فصل اول هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی امروز با برگزاری هفت بازی به اتمام می‌رسد که تیم ذوب‌آهن با کسب تنها یک امتیاز در دیدار مقابل فولاد خوزستان عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به دست خواهد آورد.

ذوب‌آهن را می‌توان در زمره تیم‌های باثبات لیگ برتر در نیم فصل اول قرار داد، تیمی که لیگ را با پیروزی مقابل مس کرمان آغاز کرد و تا پایان هفته شانزدهم صاحب بیشترین برد (۹ پیروزی) شده، کمترین باخت (۲ شکست) را دارد و با ۳۲ امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی است.

نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی پیکان ۲۹ امتیازی است که با این تیم سه امتیاز اختلاف دارد. شاگردان ابراهیم‌زاده برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر در پایان نیم فصل اول فقط یک امتیاز از دیدار خانگی مقابل فولاد خوزستان می‌خواهند. برای لیگی که تمام قهرمانان هفت دوره اخیرش در نیم فصل اول عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند، دستیابی به این عنوان تشریفاتی می‌تواند یک محرک روحی قوی برای ادامه مسابقات باشد.

اختلاف اندک امتیازات فولاد (۲۴ امتیاز) با تیم‌های برق و مقاومت سپاسی شیراز (۲۲ امتیاز) باعث شده تا جلالی و تیمش به بازی پایانی خود در نیم فصل اول نگاهی ویژه داشته باشند و با هدف کسب امتیاز به اصفهان بروند. شکست و ناکامی در این بازی امکان سقوط فولاد را به نیمه پایانی جدول دوچندان می‌کند به همین خاطر شاگردان جلالی باید در بازی مقابل صدرنشین، امتیاز بگیرند، این اتفاق خوشایند تمام مدعیان بالای جدولی است که دست‌کم سه امتیاز با این تیم فاصله دارند. پرسپولیس فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد و از اکثر تیم‌ها سه و بیش از سه امتیاز گرفت (در دو دیدار رفت و برگشت) اما این تیم در مصاف با دو تیم راه‌آهن و استقلال تهران نتوانست به پیروزی برسد. سرخپوشان تهرانی در دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال به دو نتیجه تساوی یک بریک رسیدند و دو امتیاز از این مسابقه به دست آوردند، آنها در مصاف با راه‌آهن نیز به یک نتیجه تساوی بدون گل رسیدند و یکبار نیز با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شدند. راه‌آهنی که زمانی «گربه سیاه» پرسپولیس خوانده می‌شد، فصل گذشته نیز به راحتی از این تیم چهار امتیاز گرفت.

امروز و در آخرین دیدار از نیم فصل اول لیگ برتر، پرسپولیس مقابل راه‌آهن به میدان می‌رود. پرسپولیس افشین پیروانی پس از دستیابی به دو پیروزی و تحمل یک نتیجه تساوی در سه بازی اخیر، این بار در خانه از راه‌آهن پذیرایی می‌کند. تیم پیروانی که روندی روبه رشد را در پیش گرفته است، با هدف تداوم پیروزی‌های خود باید ذهنیتش را از دیدارهای اخیر با این تیم سختکوش پاک کند و با انگیزه بالا گام به میدان بنهد. برنامه دیدارهای روز دوم از هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - ۱۴/۹/۸۷

* مقاومت سپاسی شیراز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۴، * داماش گیلان - پاس همدان، ساعت ۱۴ ، * ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۴:۱۵، * پیکان قزوین - مس کرمان، ساعت ۱۴:۱۵، * صبای قم - سایپا تهران، ساعت ۱۴:۱۵، * استقلال اهواز - برق شیراز، ساعت ۱۴:۱۵

* راه‌آهن شهرری - پرسپولیس، ساعت ۱۵