عابدینی: داماش پاکسازی می‌شود

عکس: رضا سعیدی‌پور

من جزو کسانی که خریدار پگاه بودند، نبودم!

ایسنا - مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: من جزو کسانی که تصمیم به خرید باشگاه پگاه گرفتند، نبودم و اکنون باید پاکسازی جدی در آن انجام دهم.

امیر عابدینی پیرامون شرایط فعلی و آتی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: متاسفانه شروع حرکت این باشگاه در ابتدای فصل به هیچ وجه خوب نبوده است؛ چرا که کاملا مشخص است مسوولان قبلی قصد تیم‌داری نداشته‌اند و حرکت‌های نادرستی در آن شده است که من پیش از تحویل گرفتن باشگاه، چنین اطلاعاتی از آ‌ن نداشتم.

وی افزود: قرارداد اکثر بازیکنان تیم پگاه سابق (داماش) به صورت یکساله بسته شده است که نشان می‌دهد آنها نگاه مهمان بودن در تیم داشته و شرایط ماندگاری را احساس نمی‌کنند؛ به هر کس بخواهی بگویی بالای چشمت ابرو است، می‌بینی قراردادش یکساله است! آنها از هشت بازی ابتدای فصل تنها یک برد، چهار تساوی و سه باخت را در کارنامه دارند؛ سپس این تیم تا هفته سیزدهم امتیازی نگرفته است و دلایل حضور ذوالفقار نسب در این تیم که نمی‌خواهد باشد، هم مشخص نیست.

وی ادامه داد: اکنون ما هشت بازیکن با میانگین سنی بالای ۲۴ سال تنها برای دو پست داریم و بعضا به جای اینکه جوانان با انگیزه روی نیمکت بنشینند، ما بازیکنان ۲۸ ساله روی نیمکت تیم داریم؛ یا اینکه یک دفاع چپ خارجی می‌آوریم و ۱۵۰‌میلیون تومان هم به او می‌دهیم، اما تنها در نیمی از مسابقات به او بازی می‌دهیم.

عابدینی گفت: متاسفانه پیش از ورودم به این تیم چنین اطلاعاتی از آن نداشتم زیرا سیستم داماش تصمیم به خرید آن گرفت و من نبودم که این تیم را خریدم، اما بالاخره به خاطر اینکه مدیریت آن برعهده من است، به طور طبیعی باید آن را اداره کنم.

وی افزود: پس از اینکه تیم را تحویل گرفتم استنباطم این بود که باید تغییر و تحولات گسترده‌ای در آن رخ دهد؛ من با چندین گزینه مناسب برای سرمربی‌گری تیم فوتبال داماش از جمله نادر دست‌نشان، حمید استیلی، علیرضا منصوریان و حتی زوج این دو مربی جوان مذاکراتی داشتم که هر یک بنا به دلایلی لغو شد؛ در نهایت حسین عبدی که در دبی بسر می‌برد را آوردیم که توانایی‌های علمی و عملی بالایی هم دارد، ضمن این که استانکو هم به عنوان مدیر فنی تیم داماش منصوب شد. ما با او قرارداد شش ماهه به ارزش ۶۰‌هزار دلار امضا کردیم که ۶۰هزار دلار دیگر هم در صورت موفقیت‌های داماش در لیگ به او پرداخت می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: رویکرد جدید تیم داماش جوان‌گرایی و استفاده از بازیکنان با انگیزه است؛ ما نفرات با ارزشی چون یوسفی، میکاییلی، هوشیار و .... در تیم داریم که معتقدم نوع رفتار با آنها در گذشته خوب نبوده است. دریافتی‌های آنها و برخی بازیکنان دیگر به ۳۰‌درصد هم نمی‌رسید که آنها را پرداخت کردیم و روحیه خوبی به تیم تزریق شد. وی گفت: واقعا برای من جای تعجب داشت که در بازی با ابومسلم ما صاحب پنالتی می‌شویم، بازیکنان خوشحال نمی‌شوند و پس از آن گل به خودی می‌زنیم و بچه‌ها ناراحت هم نمی‌شوند. آن موقع بود که با خودم گفتم «یا حسین» کجا دارم می‌روم! عابدینی ادامه داد: البته معتقدم چهار بازی گذشته داماش به اندازه ۱۳ مسابقه قبلی ما می‌ارزید و چهار امتیاز کسب شده در آن بسیار با ارزش بود. چرا که بازیکنان ما بازی دو بر صفر باخته به تیم مس را جبران می‌کنند، نتیجه خوبی برابر سپاهان می‌گیرند و فوتبال زیبایی را برابر تیم برق شیراز انجام می‌دهند.

وی گفت: فکر می‌کنم اکنون وقت آن رسیده که تیم داماش پیروز از یک مسابقه بیرون آید و ما باید حتی تیم پاس را در بازی امروز شکست دهیم. در همین راستا تذکرات و توصیه‌های جدی را به مربیان و بازیکنان داماش کرده‌ام و نسبت به کسب سه امتیاز از این مسابقه بسیار خوشبینم.

مدیرعامل باشگاه داماش درباره شرایط بازیکنانش نیز تصریح کرد: قصد یک پاکسازی جدی در تیم دارم و بدون شک چندین بازیکن را به کمیته انضباطی می‌فرستم؛ ضمن اینکه با توجه به دو جای خالی در لیست تیم بنا داریم در نیم فصل یک مهاجم خارجی و یک ایرانی را جذب کنیم تا خط حمله تیم قدرت تازه‌ای پیدا کند.