گروه ورزش - نخستین همایش بین‌المللی خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال چهارشنبه ۲۰ آذر در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور اساتید دانشگاه، مسوولین ورزش کشور، پیشکسوتان و مدیران باشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

محمد احسانی، رییس کمیته‌ علمی این همایش گفت: با توجه به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی بر خصوصی‌سازی تاکید کرده و از طرفی طبق قوانین AFC تا سال ۲۰۰۹ باشگاه‌های ایران باید به سمت خصوصی‌سازی بروند، آشنایی با مبانی تئوری و علمی خصوصی‌سازی ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، آشنا کردن باشگاه‌های ایران با خصوصی‌سازی است و پیش‌بینی می‌شود که استقبال خوبی از این همایش به عمل آید.

احسانی تصریح کرد: از بین مقالات ارسال شده، ۱۰ مقاله برای ارائه انتخاب شده‌اند، شش مقاله نیز سفارش داده بودیم که در قالب سخنرانی ویژه ارائه خواهند شد.

سیمونه رییس باشگاه لاتزیو، سینیوری بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا و کایرا نیز سه سخنران خارجی هستند که در همایش بین‌المللی خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال سخنرانی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: در این همایش که در جهت اهداف خصوصی‌سازی سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران طراحی شده، مباحثی در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال، حقوق، مالکیت باشگاه‌ها و ... به بحث گذاشته می‌شوند.