تقویت احتمال برکناری مصطفوی

خبرگزاری مهر - برخی صحبت‌های افشین قطبی در مورد دلایل استعفایش از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس در فیلمی قرار دارد که بنا بر دلایلی سانسور شده و جز یک بخش گزینشی هنوز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

افشین قطبی در حالی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس استعفا کرد که قبل از این اقدام در نامه‌ای به اعضای هیات‌مدیره باشگاه به مشکلات خود برای ادامه همکاری با این تیم اشاره کرده بود.

بخشی از این نامه که در نشست ویژه اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس مطرح و مورد بررسی قرار گرفته بود، در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت، اما تا به حال متن کامل آن از سوی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه منتشر نشده است. در این مورد گفته می‌شود افشین قطبی ۱۰ دلیل را به عنوان عوامل استعفای خود مطرح کرده و از مسوولان باشگاه پرسپولیس خواسته بود که تا قبل از انجام استعفا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

روشن شدن زوایای ماجرای آخرین شب حضور قطبی در ایران می‌تواند به بخشی از ابهامات موجود در مورد دلایل استعفای وی پاسخ دهد. افشین قطبی سه شنبه شب دو هفته پیش و قبل از آنکه تهران را به مقصد دبی ترک کند، در مصاحبه‌ای تلویزیونی که در منزل شخصی‌اش انجام داد، به طور مفصل دلایل کناره‌گیری‌اش را مطرح کرد.

بخشی از این فیلم در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت و پخش شد اما بخش عمده‌ای از این فیلم که دلایل استعفا و مقصران مرتبط با این استعفا را در خود داشت، سانسور شده و در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. در این میان برخی تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی تلاش کردند به اصل این فیلم دست پیدا کنند اما تا امروز به هدفشان نرسیده‌اند.

در این مورد گفته می‌شود افشین قطبی در این فیلم مواردی را مطرح کرده است که افشای آن می‌تواند به انجام تغییرات در باشگاه پرسپولیس سرعت بیشتری ببخشد و زوایای جدیدی از استعفای مرد دوست داشتنی هواداران پرسپولیس را مشخص کند.

چند هفته پیش و زمانی که اوضاع پرسپولیس رو به بحرانی شدید گذاشته بود، محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی و رییس مجمع این باشگاه در اولتیماتومی به اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس به آنها هشدار داد اگر توانایی سروسامان دادن به اوضاع این تیم را ندارند، سازمان تربیت بدنی وارد عمل شود. این اظهارنظر که به نظر می‌رسید پشتوانه بالاتری از سازمان تربیت بدنی داشت، اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس را برآن داشت تا با برگزاری نشست ویژه‌ای نسبت به این هشدار واکنش نشان دهند. پس از این نشست بود که هیات‌مدیره این باشگاه با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به محمد علی‌آبادی اعلام کرد توانایی سروسامان دادن به شرایط نامساعد پرسپولیس را دارد و نیازی به دخالت رییس مجمع نیست.

البته این نشست در راستای برطرف کردن کدورت‌های بین داریوش مصطفوی با مجید فرخزادی و حسین هدایتی برگزار شد و پس از آن بود که از سوی طرفین اعلام شد سوء تفاهمات موجود برطرف شده و اگر اختلاف نظری هم از قبل بین این سه وجود داشته است، حالا برطرف شده و پرسپولیس به روزهای اوج خود بازخواهد گشت.

با وجود انتشار این «صلح‌نامه» اما اوضاع داخلی هیات‌مدیره پرسپولیس چندان مساعد نبود و اختلاف نظرهایی که از قبل وجود داشت به نوعی دیگر و در برخی مسائل مالی و فنی بروز کرد و اجازه نداد این تیم به شرایط مطلوب فصل گذشته بازگردد.

از سوی دیگر ماجرای واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی نیز که از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، طی روزهای گذشته به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد تغییر و تحولات این باشگاه مطرح شده است.

در این بین از برکناری داریوش مصطفوی به عنوان محتمل‌ترین گزینه تغییرات در باشگاه پرسپولیس نام برده می‌شود. مدیرعاملی که علاوه‌بر اظهارات متفاوت رسانه‌ای‌اش‌، طی هفته‌های گذشته و خصوصا پس از شکست‌ها و ناکامی‌های تیم فوتبال این باشگاه از سوی هواداران این تیم به استقلالی بودن هم محکوم می‌شود. طی روزهای گذشته صحبت‌هایی در مورد احتمال برکناری وی از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس مطرح شده است، اما گویا اعضای هیات‌مدیره و مسوولان سازمان تربیت بدنی همچنان از حضور وی در پرسپولیس حمایت می‌کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به مجموع اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در باشگاه پرسپولیس رخ داده و اتهاماتی که برخی هواداران پرسپولیس به داریوش مصطفوی وارد می‌کنند و نارضایتی‌هایی که برخی مسوولان و هواداران از نتایج تیم فوتبال این باشگاه دارند، به‌زودی شاهد تغییراتی مجدد در راس مدیریت این باشگاه خواهیم بود.