طراحی چشم‌انداز20 ساله فوتبال و فوتسال ایران

ایسنا- نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: در انتخاب ایران به عنوان فدراسیون سال تمامی ارکان نظام نقش داشته‌اند و این موفقیتی ملی است.

مهدی تاج به شاخصه‌های AFC برای انتخاب ایران به عنوان فدراسیون برتر سال که برای اولین بار انجام گرفت، اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات نونهالان زیر۱۲، ۱۳ و۱۴ سال، موفقیت در مسابقات غرب آسیا، قهرمانی تیم نوجوانان، نمایش فوق‌العاده تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی، افتتاح آکادمی فوتبال و بحث برنامه چشم‌انداز بیست ساله فوتبال ایران از مواردی بود که تاثیر زیادی بر AFC داشت. ضمن آن که موفقیت‌های تیم بزرگسالان هم در این انتخاب بی‌تاثیر نبود.

رییس کمیته تیم های ملی از طراحی برنامه چشم‌انداز بیست ساله فوتبال و فوتسال ایران خبر داد و گفت: وقتی به AFC اعلام کردیم که در حال نوشتن این چشم‌انداز هستیم، آنها گفتند وقتی این برنامه نوشته شد آ‌ن را برای ما ارسال کنید تا ما هم به عنوان الگو این برنامه را به دیگر کشورها بفرستیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه موفقیت کسب شده مربوط به کلیه ارکان نظام است،‌ گفت: سازمان تربیت بدنی و علی‌آبادی، مدیران قبلی فدراسیون و رسانه‌ها نقش فراوانی در این موفقیت داشته‌اند.

معتقدم اگر انتقاد رسانه‌ها نبود سازندگی هم حاصل نمی‌شد و انتقاد رسانه‌ها خیلی در این موفقیت موثر بود.

وی از تنظیم شکایت‌نامه فدراسیون فوتبال ایران علیه پلیس دبی و روزنامه البیان خبر داد و گفت:‌ رفتار روزنامه البیان بسیار زننده بود. آنها در گزارش‌شان از لغاتی استفاده کردند که نشان دهنده شخصیت اداره کنندگان این روزنامه است.

تاج در خاتمه گفت: آنها از کلماتی استفاده کردند که به دور از شان حرفه شریف روزنامه‌نگاری است و ما با آنها برخورد جدی می‌کنیم

و در حال تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه این روزنامه و پلیس دبی هستیم.