گزارش فیفا از بازگشت زیدان ایران به تیم ملی فوتبال

گروه ورزش- سایت فیفا در گزارشی مفصل درباره‌ بازگشت کریم باقری به تیم ملی ایران این بازیکن را با «زین‌الدین زیدان» مقایسه کرد. سایت فیفا در گزارشی با اشاره به بازگشت کریم باقری به تیم ملی ایران می‌نویسد: چندین ستاره آسیایی در میان هواداران‌شان با زین‌الدین زیدان کاپیتان پیشین تیم ملی فرانسه مقایسه می‌شدند، اما هیچ کدامشان به اندازه کریم باقری که پس از جام جهانی ۹۸ به این لقب رسید با زیدان شباهت نداشت.

باقری زمانی به کلی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد که تیم ایران نتوانست به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن صعود کند. با این وجود باقری که زیدان ایران خوانده می‌شود متقاعد شد که برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ به تیم ایران برگردد و هیچ چیز نمی‌توانست آمادگی بازیکن ۳۴ ساله را با گل حیاتی که او در نخستین بازی ملی‌اش پس از ۶ سال به ثمر رسانده بود ثابت کند.

دایی زمانی که اعلام کرد که نام باقری در فهرست تیم ایران برای بازی با امارات قرار دارد هواداران را شگفت‌زده کرد. اما در درازمدت فوتبال ایران متوجه شد که این تصمیم می‌تواند باعث زنده شدن خاطرات خوب گذشته باشد.

مهدی مهدوی‌کیا که تنها عضو باقیمانده از تیم جام‌جهانی ۹۸ فرانسه بود در خوشامدگویی به کریم باقری پیش‌رو بود: « کریم تجربه بسیار خوبی در بازی‌های بین‌المللی دارد و این برای من باعث افتخار است که بازوبند کاپیتانی را به او تقدیم کنم. »

با این حال اسطوره گلش را به ثمر رسانده بود و ایران با این گل همچنان یکی از اصلی‌ترین شانس‌های صعود است.