ترکیه الگوی خصوصی‌سازی فوتبال است

ایسنا - مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: هیچ بحثی درباره تغییر یا تقویت در کادر فنی تیم فوتبال استقلال تهران وجود ندارد.

امیررضا واعظی آشتیانی درباره‌ صحبت‌های رییس مجمع باشگاه استقلال تهران گفت: تا جایی که من اطلاع دارم بحثی درباره تقویت کادر فنی در کار نبوده بلکه زریبافان به این موضوع اشاره داشته که اگر روزی مدیریت یا کادر فنی استقلال نیازمند به تقویت باشد مجمع این آمادگی را دارد. مدیرعامل باشگاه استقلال تهران درباره‌ حضور چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و مشکلی به نام کمبود استادیوم‌های ورزشی نیز گفت: در هر صورت آنچه که مسلم است استقلال و پرسپولیس می‌توانند در ورزشگاه آزادی بازی‌های خود را برگزار کنند. ضمن آنکه سازمان تربیت‌بدنی نیز ورزشگاه مجهز یادگار امام را در شهر اصفهان در حال احداث دارد که می‌تواند آن را در اختیار سپاهان قرار دهد، اما درباره تیم صبای قم باید تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: با این حال زمانی که قصد داریم به طرف حرفه‌ای شدن حرکت کنیم باید از نظر سخت‌افزاری نیز امکانات حرفه‌ای داشته باشیم برای حرفه‌ای کردن فوتبال نیز ابتدا باید اصل ۴۴ قانون اساسی محقق شود و تیم‌های وابسته به دولت به بخش خصوصی واگذار شوند. ضمن آنکه بانک‌ها و سازمان تربیت‌بدنی نیز وام و اعتبارات لازم در این زمینه را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند تا آنها بتوانند به سمت در اختیار داشتن ورزشگاه‌های اختصاصی پیش بروند.

وی افزود: این دقیقا همان اتفاقی است که در ترکیه رخ داد و باشگاه‌ها با استفاده از اعتبارات و وام‌های دولت و بانک‌ها توانستند خصوصی شوند.