کمک 250هزار دلاری فیفا به فوتبال ایران

گروه ورزش- فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با هدف رشد و توسعه فوتبال در کشورهای در حال توسعه مبلغ ۲۵۰‌هزار دلار (معادل ۲۵۰‌میلیون تومان) به فدراسیون فوتبال کشورمان اختصاص خواهد داد.

این کمک به صورت بلاعوض در اختیار فدراسیون‌های عضو فیفا و با هدف سرمایه‌گذاری در جهت رشد کمی و کیفی و افزایش سطح اطلاعات فنی و تئوریک فوتبال به کشورهای در حال توسعه اختصاص می‌یابد، که احتمالا در چند نوبت به حساب فدراسیون فوتبال کشورمان واریز خواهد شد.

کمک‌های مالی فیفا همه ساله به کشورهای روبه رشد و با هدف توسعه فوتبال پرداخت می‌شود، امسال و در سمینار همیاری و توجیهی دو روزه مسوولان مالی فدراسیون‌های مرتبط با فیفا (تحت عنوان SAP) به کشورهای آسیایی نظیر ایران، لبنان، امارات، قطر، عراق و... در منطقه خاورمیانه اختصاص خواهد یافت.

فیفا بر اساس طرحی که با هزینه تخصیصی خود همه ساله با نظارت ویژه درسطح کشورهای در حال رشد قاره آسیا به اجرا درمی آورد، برگزاری کلاس‌های رده‌های مختلف مربیگری، داوری، کلاس‌های مدیریت، سرمایه‌گذاری برای رشد فوتبال بانوان، فوتسال، فوتبال در رده‌های پایه، توسعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را دنبال می‌کند.