کفاشیان: به صعود به جام جهانی امیدوارم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بسیار امیدوار هستیم. علی کفاشیان درباره‌ بازی چهارشنبه شب تیم ایران مقابل امارات گفت: در نیمه‌ نخست بازی شرایط اصلا خوب نبود و تصور می‌کنم بازیکنان ما به دلیل ناهماهنگی اصلا نمی‌دانستند چه کاری باید انجام دهند. البته تیم امارات نیز انگیزه‌ بسیار زیادی داشت چرا که آنها به سه امتیاز بازی بسیار نیاز داشتند، ضمن آن که به نظر می‌رسید از نظر روانی نیز کار خوبی بر روی آنها انجام شده و تمام این کشور برای کسب پیروزی این تیم در بازی چهارشنبه بسیج شده بود.

وی افزود: البته معتقد نیستم که بازیکنان ایران ضعیف کار کردند، بلکه نفرات ما تا اندازه‌ای ناهماهنگ بودند. با وجود این اطمینان دارم در بازی با کره‌ جنوبی تیم ایران به مراتب بهتر کار خواهد کرد و روند رو به رشد خود را در بازی‌های آ‌ینده ادامه می‌دهد و ما به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی امید زیادی داریم. در هر صورت معتقدم بازیکنان ما در مقابل امارات تنها یک سوم توانمندی‌های خود را نشان دادند.

وی افزود: من معتقدم یک امتیاز این بازی نیز برای ما بسیار ارزشمند بود، شاید تفاوت تیم ایران نسبت به دوره‌های گذشته این است که ما همواره مسابقات راهیابی به جام جهانی را بد آغاز می‌کردیم و خوب به پایان می‌بردیم اما این بار از ابتدا خوب آغاز کردیم و امیدواریم تا انتها نیز به خوبی پیش برویم.

علی کفاشیان درباره‌ بحث پرداخت پاداش‌های تیم ملی و همچنین پاداش پرداخت نشده به علی دایی نیز گفت: مبلغ پاداش پیروزی در هر بازی مبلغ مختصری است که به تمامی بازیکنان اهدا می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پاداش سرمربی تیم ملی را نیز پرداخت کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال که در نمایشگاه مطبوعات با ایسنا

گفت و گو می کرد درباره‌ حکم کمیته انضباطی پیرامون محرومیت دو ساله علیرضا واحدی نیکبخت نیز گفت: در هر صورت من ابتدا اعتقاد داشتم نیکبخت باید از بازی‌های باشگاهی نیز محروم شود، در هر صورت این حکمی بود که کمیته‌ انضباطی صادر کرد و من حتی در این زمینه با نیکبخت واحدی تماس گرفتم و او را دلداری دادم!

رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ احتمال کاهش و بخشش محرومیت نیکبخت نیز گفت: هر گونه تجدید نظر در این حکم به رفتار شخص نیکبخت واحدی بستگی دارد. او همان‌طور که با رفتاری که انجام داد سبب شد تا این اتفاق برایش رخ دهد می‌تواند با رفتارهای بهتر در آینده و تلاش بیشتر در بازی‌ها بار دیگر اعتماد مسوولین و مربیان را جلب کند و باز هم تاکید می‌کنم هر گونه تغییر در این حکم ارتباط مستقیم به رفتار نیکبخت واحدی در آینده دارد. کفاشیان درباره‌ تفاوت حکم نیکبخت واحدی با هادی عقیلی که پیش از این در شرایط مشابه از تیم ملی محروم شده بود و مورد بخشش کمیته استیناف قرار گرفت نیز گفت: شاید در آن دوره فضا، زمان و مکان تفاوت می‌کرد. بی‌تردید دلایلی وجود داشته که کمیته‌ انضباطی این تصمیم را گرفته است.

وی درباره‌ این که آیا بحث دیگری غیر از تمرد در این پرونده مطرح بوده است، گفت: در هر صورت اگر مسائل دیگری نیز در کار بوده است ما موظف نیستیم که آن را بیان کنیم، بلکه هدف این است که بازیکنان متوجه شوند تا مهم‌تر از همه‌ مسائل برای ما بحث تیم ملی است. با توجه به شهرت رسانه‌ای نیکبخت‌واحدی این تصمیم را گرفتیم تا سایر بازیکنان نیز متوجه اهمیت تیم ملی فوتبال شوند. کفاشیان درباره احتمال کاهش تعداد تیم‌ها در لیگ برتر نیز گفت: در هر صورت من چندان با این موضوع مخالف نیستم و معتقدم که لیگ‌ برتر حتی می‌تواند از ۱۸ تیم به ۱۶ تیم تقلیل پیدا کند. کفاشیان درباره بحث حق پخش تلویزیونی و امضای قرارداد آن نیز گفت: تمامی کارهای بحث حق پخش به پایان رسیده است و به امید خدا طی مراسمی در هفته‌ آینده این قرارداد به صورت رسمی امضا می‌شود. البته ما توافق‌نامه را پیش از پایان فرصت پنجم آذر ماه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌کنیم، اما اصل این قرارداد نیز ظرف چند روز آینده امضا خواهد شد.

وی درباره برخی مباحث که پیرامون مبلغ این قرارداد مطرح شده بود نیز گفت: در هر صورت تمامی ما جزو یک خانواده هستیم، چه فدراسیون و چه صدا و سیما به فکر پیشرفت فوتبال هستند و تصور می‌کنم تا آنجا که امکان داشت شرایط برای بستن یک قرارداد مناسب فراهم شد.

وی افزود: در هر صورت در کشورهای دیگر این مسائل از سال‌ها پیش برطرف شده است و سال‌ها است که تجربه پرداخت حق پخش را پشت سر گذاشته‌اند. اما این کار در کشور ما به تازگی شکل گرفته، ضمن آن که قرارداد ما یک ساله بوده و برای امضای قرارداد سال آینده می‌توانیم بار دیگر درباره مبلغ آن با صدا و سیما وارد مذاکره شویم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره‌ طولانی شدن بحث انتخاب حامی تیم ملی نیز گفت: در هر صورت به دنبال آن هستیم تا یک قرارداد مناسب را امضا کنیم. پیشنهادهای مختلفی وجود دارد، اما اگر همین الان یکی از همین پیشنهادها را با مبلغ کم بپردازیم بار دیگر موضوع جدیدی را عنوان می‌کنند که فدراسیون می‌توانست با رقم بیشتری قرارداد ببندد. به همین دلیل در حال مذاکره هستیم تا بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم.

وی افزود: هر گاه با یکی از گزینه‌ها به توافق می‌رسیم بخش جدیدی به میدان می‌آید و عنوان می‌کند که حاضر است مبلغ بالاتری پرداخت کند، اما پس از چند جلسه متوجه می‌شویم که چنین شرایطی وجود ندارد. با این حال تلاش می‌کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.