تلاش امارات برای شکست ایران

امیر حاج رضایی

تیم ملی امارات برای پیروزی برابر ایران هر کاری می‌توانسته انجام داده است. مهم‌‌ترین مساله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در دیدار روز چهارشنبه نباید به نتایج دیدارهای گذشته با این تیم تکیه کنیم. ما همواره امارات را حتی در خانه‌اش برده‌ایم؛ اما باید بدانیم هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد. نگاه آماری به گذشته فقط برای ارائه اطلاعاتی به مخاطبان خوب است؛ اما نمی‌توان آن را تحلیل کرد و بر اساس آن تحلیل امیدوار بود که در این دیدار نیز پیروز می‌شویم. امارات به لحاظ ریاضی هنوز بخت صعود به جام جهانی را دارد و تغییراتی را نیز در تیم خود ایجاد کرده است. این تیم هر کاری می‌توانسته انجام داده تا سه امتیاز دیدار با ایران را کسب کند. تیم ملی ما در آمادگی خوبی به سر می‌برد و از لحاظ روانی با بازگشت باقری شرایط بهتری پیدا کرده‌ایم. ضمن آنکه تمام بازیکنان را برای دیدار با امارات در اختیار داریم. علی دایی مربی‌ای است که روحیه‌ای جاه‌طلبی و پیروزی دارد، بنابراین نگاه من به دیدار روز چهارشنبه مثبت است، البته این نگاه مثبت معنایش آن نیست که در آن دیدار قطعا پیروز می‌شویم؛ ولی امیدوارم که تیم ملی ما عصر روز چهارشنبه هفت امتیازی شود.

درباره بازی با تیم باسک هم باید بگویم بازی تدارکاتی می‌تواند برای تیم ما مناسب باشد؛ ولی با توجه به اینکه تا آن زمان دو ماه فرصت باقی است، ذهنیت من تا آن زمان دور است و نمی‌توانم پاسخ صحیحی در این مورد بدهم.

در مورد اینکه حضور تیم ملی در اسپانیا باعث می‌شود رسانه‌ها و مردم از تیم ملی بی‌خبر باشند، هم باید بگویم زمانی من با تیم ملی ایران در سال ۱۹۹۴ در آلمان بودم در آنجا نتوانستیم یک دیدار تدارکاتی خوب و قابل قبولی داشته باشیم، فقط یک مسابقه دوستانه با بازیکنان ذخیره بایرن‌مونیخ انجام دادیم و در سایر دیدارها با تیم‌هایی بازی کردیم که حتی یک تیم محلی می‌توانست با آن‌ها بازی کند، اما جامعه رسانه‌ای باید در کنار تیم ملی حضور داشته باشد تا اخبار و اطلاعات تیم را به مردم منتقل کند؛ در سالیان گذشته برای آنکه تیم ملی در آرامش نگه داشته شود از جامعه خبری دور نگه داشته می‌شد که بخشی از آن برمی‌گردد به رسانه‌ها که گاهی اوقات اخبار درستی را منتقل نمی‌کردند، در حالی که اگر همه ما وظایف خود را به درستی انجام دهیم، می‌بینیم که می‌شود تعامل خوبی داشت، البته این مسائل به فرهنگ فوتبال ما بازمی‌گردد که همه اهالی فوتبال از مربی، ‌بازیکن، تا کارشناس و خبرنگار باید آنها را در نظر بگیرند.