بررسی چالش‌های موجود  در دو و میدانی ایران

گروه ورزش- نتایج یک تحقیق نشان داد: کمبود بودجه، بی‌توجهی رسانه‌ها، عدم توجه به استعدادیابی، کمبود مربیان داخلی، نبود لیگ منظم و کمبود پتانسیل در کشور مهمترین چالش‌های دو و میدانی ایران هستند.

عباش شعبانی، فرزاد غفوری و حبیب هنری چالش‌های موجود در دوومیدانی ایران را بررسی کردند. عوامل چندی برای موفقیت در ورزش مدرن امروز وجود دارد، یکی از مهمترین آنها استعداد ذاتی افراد است. شناسایی و کشف به موقع و زودهنگام استعداد برای هر کاری، موثرترین و مهمترین عامل در موفقیت ورزش معاصر است. بر اساس نتایج حاصله از پژوهش حاضر، صاحب‌نظران و متخصصان دوومیدانی ۹ دلیل را از علل اصلی چالش برانگیز و از عوامل توسعه نیافتگی رشته دوومیدانی در ایران برشمردند. مهمترین عاملی که پاسخ دهندگان مشخص کردند، کمبود بودجه و منابع مالی است که صرف ورزش دوومیدانی، ورزشکاران و مربیان آن می‌شود.» عامل مهم دیگری که در این پژوهش مشخص شده است، بی‌توجهی رسانه‌های گروهی در زمینه دوومیدانی و همچنین موفق نبودن آنها در جذب سرمایه‌های مالی و اسپانسرها برای این رشته هستند.

سومین عاملی که از چالش‌های موجود در دوومیدانی شناخته شد، کمبود امکانات و تجهیزات این رشته است. عامل دیگری که پاسخ دهندگان آن را از عوامل چالش‌زا دوومیدانی می‌دانند، عدم توجه به استعدادیابی اصولی در رشته دوومیدانی است.