25درصد از فاز دوم ورزشگاه آماده است

ایرنا- آن طور که از قراین پیداست، روند تکمیل ورزشگاه نقش جهان سرعت بیشتری به خود گرفته است و برخلاف سال‌های گذشته که کمبود اعتبار مشکل اصلی عدم پیشرفت ورزشگاه به شمار می‌آمده است، این بار همه دست به دست هم داده‌اند تا هرچه زودتر ورزشگاه نقش جهان را تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسانند.

هم اکنون آهن‌آلات و سیمان مورد نظر برای تکمیل ورزشگاه در اختیار پیمانکار قرار گرفته اما گرانی مصالح تنها معضل پیمانکار مربوطه است.

مهندس معروفی، پیمانکار ورزشگاه در این خصوص می‌گوید:‌ بخشی از آهن‌آلات و مصالح مورد نظر خریداری شده اما مشکل ما گرانی روزافزون مصالح است و زمانی که اعتبار لازم جهت خرید مصالح تهیه می‌شود، متوجه می‌شویم که مصالح با افزایش قیمت رو به رو شده است.

پیمانکار ورزشگاه نقش جهان با این وجود به تامین اعتبار لازم برای تکمیل ورزشگاه اشاره کرد و افزود: به طور مستقیم اعتباری به حساب ما واریز نمی‌شود اما با ارائه صورت وضعیت‌ها و هزینه‌های صورت گرفته، اعتبار لازم داده می‌شود و در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه یابد، دیگر بهانه‌ای برای تکمیل نشدن ورزشگاه نخواهیم داشت. وی درخصوص پیشرفت فیزیکی کار نیز گفت: تا به امروز ۲۵‌درصد از فاز دوم ورزشگاه انجام شده است و در صورت عدم وقوع حادثه غیرقابل پیش‌بینی همچون عدم تامین مصالح یا آهن‌آ‌لات، می‌توانیم قول بدهیم ورزشگاه نقش جهان را تا پایان شهریور ماه سال آینده به علاقه‌مندان فوتبال هدیه بدهیم. خبرهای خوبی که درخصوص ورزشگاه نقش جهان به گوش می‌رسد، تامین آهن‌آلات و سیمان مورد نیاز است که توسط صنایع استان همچون ذوب‌آهن فولاد مبارکه و سیمان سپاهان به ورزشگاه تحویل داده شده است. طبق طرح اولیه، سکوهای تماشاگران نیز می‌بایست صندلی‌دار شود که ظاهرا اداره کل‌تربیت بدنی‌درصدد است با یک پیمانکار به منظور صندلی دار کردن ورزشگاه ۷۵‌هزار نفری نقش جهان قرارداد امضا کند. در صورت تکمیل و بهره‌برداری ورزشگاه نقش جهان،‌ این ورزشگاه بعد از استادیوم آزادی بزرگ‌ترین ورزشگاه ایران لقب خواهد گرفت. قرار است،‌ از این استادیوم به منظور انجام بازی‌های فوتبال کشورهای اسلامی استفاده شود. همچنین استادیوم فوتبال نقش جهان در صورت تکمیل می‌تواند تایید AFC را به منظور میزبانی بازی‌های آسیایی و بین‌المللی کسب کند. به این‌ترتیب مشکل بزرگ فوتبال اصفهان مبنی بر نبود ورزشگاه استاندارد مطابق با معیارهای AFC حل خواهد شد.