گروه ورزش- ارسلان کاظمی، مهاجم ۱۹۸ سانتی‌متری و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال جوانان ایران چهارشنبه پیش‌قراردادی رسمی برای بازی در کالج بسکتبال رایس به امضا رساند. او نخستین ورزشکار ایرانی خواهد بود که از یک باشگاه بسکتبال دسته اولی بورسیه دریافت می‌کند.

کاظمی در گفت‌وگو باFOX ۲۶ SPORTS گفت: «من نمادی از کشورم هستم، یک انسان خوب که هیچ خطایی از او سرنمی‌زند، من یک بازیکن و شخصیت برجسته هستم.»

کاظمی که در دبیرستان پترسون در لنویر بسکتبال بازی می‌کند، گفت که مدرسه رایس را از میان بسیاری مدرسه‌های دیگر همچون ممفیس، اوکلاهاما استیت، لوئیسویل، میسوری و چند مدرسه دیگر که ابراز علاقه کرده بودند، انتخاب کرده است.

تاد اسمیت، سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه سنت توماس در هیوستون گفت: «مریلند مدت کمی کاظمی را به خدمت گرفت، تگزاس A و M او را تحت نظر داشتند و گونزاگا در طول سال علاقه خود به کاظمی را نشان داد.»

اسمیت که تابستان امسال در تیم انتخابی هیوستون مربی AAU کاظمی بود، همچنین خاطرنشان کرد: «می‌توان گفت تیم‌های بزرگی خواهان جذب این پسر بودند.» کاظمی در ادامه گفت‌وگوی خود گفت: «فکر می‌کنم رایس بهترین تیم برای من است. براون مربی خوبی است که می‌تواند به بهتر شدن بازی من کمک کند.» ارسلان در ماه فوریه به آمریکا رفت و دوستان جدید او کمک‌های دوستانه‌ای به وی می‌کنند.

کاظمی در این باره گفت: «دوستانم به من می‌گفتند که به هیچ کس نگویم ایرانی هستم، اما من همواره حقیقت را می‌گویم.»

کاظمی امیدوار است موفقیت او در آمریکا به سایر ورزشکاران ایرانی کمک کند که پیرو راه او باشند.