الزام به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها

گروه ورزش- عضو هیات موسس اتحادیه مدیران فوتبال گفت: سال آینده آخرین مهلت خصوصی‌سازی باشگاه‌های فوتبال ایران است. علی آقامحمدی افزود: پایان سال ۸۸ آخرین مهلت واگذاری شرکت‌های ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی است که باشگاه‌های فوتبال هم در این مجموعه قرار می‌گیرند و باید واگذار شوند و جدا از بحث اصل ۴۴ الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما برای حفظ ۴ سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا باید باشگاه‌هایمان را خصوصی کنیم که تاکنون تنها اساسنامه‌ها خصوصی شده است، اما عملا باشگاه‌های ما به سمت خصوصی شدن نرفته‌اند.

آقامحمدی تصریح کرد: مبنای خصوصی سازی گردش اقتصادی صحیح باشگاه‌ها است که مورد بازرسی کنفدراسیون آسیا قرار خواهد گرفت و باید برای این مساله بحث زیادی انجام شود و مشخص شود که چگونه این کار عملی و تجاری‌سازی در باشگاه‌های ما صورت گیرد، به این معنی که باید درآمدها و هزینه‌های باشگاه‌ها پیدا شود و این دو مساله با هم تعادل پیدا کرده و بتوان باشگاه‌ها را یک واحد تجاری به حساب آورد.

آقامحمدی ادامه داد: فوتبال یک ورزش محبوب در بین مردم است که یکی از راه های کسب درآمد برای آن تبلیغات است که این تبلیغات به چند قسمت تبدیل می‌شود و یک قسمت از آن رسانه‌ها هستند که به دلیل پوشش آن‌ها روی رقابت‌های فوتبال به تبلیغ این رشته می‌پردازند که در این میان مساله حق پخش تلویزیونی مطرح می‌شود و در این خصوص صدا و سیما پول اضافی به باشگاه‌ها نمی‌دهد، بلکه تنها قسمتی از درآمد خود را از فوتبال بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کند.