علی صلاحی

می‌خواستیم پیام را به آستان قدس رضوی هبه کنیم، اما نپذیرفتند.

مسوولان آستان قدس می‌گویند تا سودی در کار نباشد، نمی‌توان تصمیم گرفت و با هبه کردن پیام به آستان قدس رضوی موافقت نکردند. در خصوص تبدیل باشگاه پیام به سهامی عام هم باید بگویم اسناد و مستندات لازم را به حسابرسی که از طریق کمیته ‌‌٥ نفره تربیت‌بدنی موظف به دریافت آن‌ها بود، ارائه کردیم و تا زمان تبدیل به سهامی عام یک دوره گذر را در پیش داریم که در این دوره نیاز به حمایت دولت داریم تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم.

کمک دولت حتما نباید مالی باشد و همین سیاستی که استانداری خراسان برای تبدیل به سهامی عام در پیش گرفته نوعی بسترسازی برای کمک به باشگاه است و هواداران، کادر فنی و بازیکنان باید کمی حوصله به خرج بدهند تا زمان گذر سپری شود.

ما باید بین خصوصی‌سازی و رهاسازی تفکیک قائل شویم، در ایران رهاسازی انجام می‌شود، به طور مثال نیروی انتظامی اگر می‌خواست پاس و ابومسلم خصوصی‌سازی شوند باید امکانات لازم را در اختیار آن‌ها گذاشته و سپس آنها را کنار می‌گذاشت و از این پس نباید این طور باشد.

مالکان پیام به باشگاه در فصل جاری ‌‌٤٩٠ میلیون تومان آورده داشته‌اند، این رقم غیر از ‌‌٢٥٠ میلیون تومان کمکی است که از طریق استانداری به باشگاه پیام انجام شد. طبق قراردادها برای پرداخت ‌‌٣٠‌درصد قسط اول قرارداد بازیکنان باید ‌‌٧٥٠میلیون تومان در اختیار می‌داشتیم، اما تنها ‌‌٥/١٣‌درصد مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شد و از آنها ممنونیم که با تعصب و غیرتشان به بازی ادامه دادند و امیدوارم باز هم بتوانند تا سپری شدن این دوره صبر کنند.

در خصوص واگذاری سهام این باشگاه به فولاد نیشابور هم استاندار خراسان رضوی به فولاد نیشابور پیشنهاد داده بود که سهام پیام را بخرند و آن‌ها نیز اعلام کرده بودند که خواهان صد‌درصد سهام باشگاه هستند و ما هم برای واگذاری سهام اعلام آمادگی کردیم و امیدواریم این امر در آینده تحقق یابد.

در سال گذشته اعلام کردیم که می‌توانیم هر سهم از سهام باشگاه را به قیمت ‌‌٩٠ هزار تومان بفروشیم، اما هیچ کس اقدامی نکرد.

ما در سال گذشته که مدیریت پیام را به عهده گرفتیم و پس از صعود به لیگ‌برتر، فکر می‌کردیم بتوان از کمک‌های هواداران استفاده کرد چون علاوه بر هوادارانی که در سرما و گرما از تیمشان در استادیوم حمایت می‌کنند عده‌ای دیگر از هواداران هستند که به دلیل تمکن مالی می‌توانند با ورود به کانون هواداران به باشگاه کمک کنند، اما در این امر تردید دارند.

مدیر عامل باشگاه پیام خراسان