خبرگزاری فوتبال ایران - احکامی‌‌‌‌‌ که اخیرا رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آنها را تبیین کرده حرف‌ و حدیث‌های فراوانی را به وجود آورده است. مجتبی شریفی تاکید کرده است: «بازیکنان، مربیان و به طور کلی آنهایی که به تخلف خود اصرار می‌ورزند، می‌بایست با امتیازات منفی روبه‌رو شوند.» وی در توضیح بیشتر این مساله گفته است: «هر فردی که ۱۵۰ امتیاز منفی دریافت کند، فصل بعد نمی‌تواند در لیگ‌برتر حضور داشته باشد.»

وی گفت: «این یک برخورد قهری نیست. برخورد قهری کار آنهایی است که خشونت را وارد فوتبال می‌کنند. ما با این حکم جلوی خشونت را می‌‌‌‌‌گیریم. می‌‌‌‌‌خواهیم با سکولاریزم مبارزه کنیم. سکولاریزم می‌‌‌‌‌گوید وقتی به ناآرامی‌ ‌‌‌‌رسیدید می‌‌‌‌‌توانید با پرخاشگری و لذت‌جویی خودتان را به آرامش برسانید، اما ما معتقدیم با فحاشی نمی‌‌‌‌‌شود به آرامش رسید.»

شریفی ادامه داد: بازیکن یا مربی یا هر فردی که در فوتبال مشغول به فعالیت است، باید بداند که بالاخره مجازات سخت‌تری هم وجود دارد. مجازاتی که در صورت تداوم و اصرار به تخلف شامل حال او خواهد شد. در واقع ما قصد داریم به مسائل اخلاقی عمل کنیم. چون اینجا ایران است و نباید نسبت به مسائل اخلاقی بی‌تفاوت باشیم.»

شریفی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله واکنش منفی فیفا را به دنبال نخواهد داشت، تصریح کرد: «فیفا در مسائل داخلی ما دخالت نمی‌کند. آنها شرایط اقلیمی‌‌‌‌‌ما را درک می‌کنند و می‌دانند که در ایران تا چه حد به مسائل اخلاقی توجه می‌شود. بنابراین با توجه به نظام حاکم بر کشورمان فیفا مخالفتی با این طرح نخواهد داشت و اساسا دخالت نمی‌کند. ضمن اینکه ما راهکار مناسبی برای این مساله ارائه داده‌ایم.»