افشارزاده: کرسی IOC را پس می‌گیریم

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: تلاش می‌کنیم تا بهترین گزینه را برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب کنیم تا زحمات چندین ساله‌مان به هدر نرود.

بهرام افشارزاده تصریح کرد: من دو سال در فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشتم و در این مدت نتایج بسیار ارزشمندی کسب شد. نباید این زحمات به هدر رود و باید شخصی جایگزین من در این فدراسیون شود که از صلاحیت لازم برخوردار باشد و این گروه را به موفقیت‌های چشمگیری برساند. باید کسی رییس شود که بتواند همبستگی لازم در وزنه‌برداری کشور را حفظ و وزنه‌برداران را دور هم گرد آورد. وی در پاسخ به این سوال که شایعه حضور رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان رییس تا چه حد صحت دارد، گفت: ما برای پیدا کردن گزینه مناسب در حال ارزیابی هستیم و تا زمان مشخص شدن فرد مورد نظر، از شخص خاصی نام نخواهیم برد. رییس فدراسیون وزنه‌برداری با تاکید بر اینکه حمایت‌های او از این فدراسیون قطع نخواهد شد، گفت: وزنه‌برداری یکی از رشته‌های مدال آور ایران در رقابت‌های المپیک است و تردید نداشته باشید که ارتباط من با این فدراسیون قطع نخواهد شد و از هیچ کوششی برای موفقیت این فدراسیون دریغ نخواهم کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه از روز پنج شنبه کار خود را در سمت جدید آغاز کرده، تصریح کرد: ما در سال آینده چهار رویداد مهم بین‌المللی در پیش داریم که این نیاز به کار شبانه روزی دارد. بازی‌های رزمی آسیا از ۵ تا ۱۳ اردیبهشت ۸۸ در بانکوک برگزار می‌شود. اولین دوره بازی‌های آسیایی جوانان از ۱۱ تا ۱۹ تیرماه ۸۸ در پیش است. دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی که از ۲۲ مهر تا ۷ آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود و سومین دوره بازی‌های داخل سالن که آبان ماه سال ۸۸ درهانوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تشکیل کمیته‌های تدارکاتی و تشکیلات منظم از جمله هدف‌گذاری‌های ما در کمیته ملی المپیک به حساب می‌آید. به هرحال چنانچه بخواهیم در المپیک ۲۰۱۲ لندن به توفیقی دست پیدا کنیم باید کمیته‌های منظم و قدرتمندی داشته باشیم که این کار در دست انجام است.

افشارزاده در پایان در پاسخ به این سوال که چه تلاشی برای بازپس گرفتن کرسی از دست رفته کشورمان در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) صورت گرفته، گفت: ما رایزنی‌های خود را آغاز کرده‌ایم و بر این باوریم که این حق مسلم است تا در این کمیته نماینده داشته باشیم.