نبی و نیکولیچ باید پاسخگو باشند

ایسنا- رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به دنبال ناکامی‌تیم فوتبال جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، از مهدی محمد نبی و نناد نیکولیچ خواست درخصوص دلایل این شکست پاسخگو باشند. مسعود معینی در توجیه دلایل ناکامی‌تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، ضمن بیان این مطلب افزود: همه چیز از یک ماه و نیم گذشته آغاز شد. کارها داشت به خوبی پیش می‌رفت که من به همراه تیم فوتبال زیر ۱۵ سال ایران به اوکراین رفتم. در بازگشت از این کشور انگار در تیم جوانان کودتا شده بود و آقای نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال مسوولیت تیم را در اختیار گرفته بود.

برخی افراد به تیم جوانان لطمه زدند

وی افزود: با کمال تاسف باید بگویم در تیم جوانان افرادی وارد شدند که جز لطمه زدن به این تیم کاری انجام ندادند. فردی با نام «هوشنگ مقدس» که در امارات کار ترانسفر بازیکن انجام می‌دهد، با نظر آقای نبی همراه تیم جوانان ایران شد و با دریافت ای دی کارت به عنوان یک عضو رسمی‌تیم ایران هم به ازبکستان رفت و هم در عربستان حاضر بود.

همراهان تیم جوانان روی نیمکت نشستند

معینی خاطرنشان کرد: در بازی نخست تیم فوتبال جوانان ایران مقابل عربستان، کریم بوستانی مربی دروازه‌بان‌های این تیم به دلیل نداشتن ای‌دی کارت روی سکوهای ورزشگاه نشست اما افرادی چون تقی پور و مقدس روی نیمکت نشستند. مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز که از دید فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا شخصی عالی‌رتبه به حساب می‌آید، به جای نشستن در جایگاه ویژه ورزشگاه دمام روی نیمکت تیم جوانان نشست.

نیکولیچ عملکرد خوبی نداشت

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم فوتبال جوانان ایران از یک ماه پیش درگیر مشکلات عدیده‌ای بوده که در عربستان خود را نشان داده است، افزود: نناد نیکولیچ در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا عملکرد خوبی نداشت. او همه تلاش خود را بسیج کرد، اما نتوانست از عهده وظایف محوله به خوبی برآید. متاسفانه این مربی کروات در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا مدعی شد که شناختی از تیم‌های عربستان و ژاپن ندارد. بیان این موضوع از سوی مربی تیم جوانان باعث شد تا بازیکنان این تیم از نظر روحی و روانی تخلیه شوند.

اوت دستی بلند تاکتیک نیست

وی در ادامه با اذعان به اینکه تیم فوتبال جوانان ایران در پیکارهای آسیایی آرایش و گزینش جالب توجهی نداشته است، افزود: در کدام بازی اروپایی یا حتی همین مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دیده‌اید که یک تیم از اوت دستی بلند به عنوان تاکتیکی برای رسیدن به گل استفاده کند؟ آیا استفاده از بازیکنی چون موسوی در نوک حمله تیم جوانان به سود این بود که تا این تیم اندازه از سوی نناد بر این موضوع پافشاری شد؟

تاکتیک و آرایش بازیکنان ایران اشتباه بود

معینی در ادامه مدعی شد تیم فوتبال جوانان ایران در بازی مقابل عربستان به اتخاذ تاکتیک اشتباه از سوی مربی و آرایش اشتباه بازیکنان باخته است. وی در این باره افزود: استراتژی ما در بازی با عربستان اشتباه بود اما در بازی مقابل ژاپن مربیان برنامه و تاکتیک مناسبی داشتند. ما در بازی با عربستان از میانه زمین با یک مهاجم و میل هجومی‌بالا بازی کردیم اما در مصاف با ژاپن با پرس حریف عملکردی به مراتب بهتر داشتیم.

مدافعان ایران دور از انتظار ظاهر شدند

وی نقطه ضعف عمده تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را ضعف دفاعی این تیم به ویژه در مرکز خط دفاع عنوان کرد و گفت: ما از خط دفاعی تیم فوتبال جوانان عربستان ایراد می‌گرفتیم اما دفاع مرکزی خودمان بسیار دور از انتظار و ضعیف ظاهر شد. در مقابل تیمی‌ چون ژاپن که از نظر تاکتیکی و تحرک بازیکنان جزو بهترین تیم‌های آسیا است، بازیکنان تیم جوانان ایران به ویژه در فاز دفاعی بسیار ضعیف ظاهر شدند.

در مقابل ژاپن مضطرب بودیم

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال یاد آور شد: پیش‌بینی کرده بودم که در مصاف با تیم ژاپن اگر گل نخوریم می‌توانیم در پایان برتری را از آن خود کنیم، اما در این بازی آنقدر در دفاع بد بودیم که ژاپن به راحتی هر زمان خواست به گل رسید. متاسفانه در این بازی طی شش دقیقه دوبار گل خوردیم. تیم در بازی با ژاپن که نیاز به پیروزی داشت مضطرب و کم‌توان ظاهر شد. در بیشتر زمان مسابقه بازیکنان نمی‌دانستند چه می‌خواهند اما تیم ژاپن برای تک‌تک دقایق مسابقه برنامه داشت به ویژه در دقایق پایانی که ضمن کنترل حملات تیم ما موفق به زدن گل چهارم شد.

مربیان به وظایف خود عمل نکردند

وی در ادامه با انتقاد نسبت به مربیان تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: من ضعف تیم فوتبال جوانان ایران را بی‌ارتباط با اشتباهات مربیان این تیم نمی‌دانم. آنها در جریان مسابقات قهرمانی آسیا فقط با لباس رنگارنگ روی نیمکت نشستند و نتوانستند در انجام وظایف محوله به خوبی عمل کنند. آقاجانیان و اکبری،مربیان تیم فوتبال جوانان ایران مدعی شده بودند که بازی تیم ژاپن را تحلیل کرده‌اند اما در جریان مسابقه چیزی از آنالیز آنها ندیدیم. نمی‌دانم آنالیز مربیان تیم ملی در بازی مقابل ژاپن چه کمکی به نیکولیچ کرده است؟!

نیکولیچ و نبی باید پاسخگو باشند

معینی دریافت شش گل در دو بازی و زدن تنها سه گل را ناشی از ضعف فنی تیم فوتبال جوانان ایران در مصاف با دو تیم ژاپن و عربستان خواند و گفت: نیکولیچ و نبی در بازگشت از عربستان باید پاسخگوی دلایل ناکامی‌ تیم جوانان ایران باشند. باید آقای نبی بگوید که چرا در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا مدیریت تیم فوتبال جوانان ایران را عوض کرده است.

این یک شکست تلخ و رنج‌آور بود

معینی از ناکامی‌ تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نقطه‌ای تلخ و رنج آور در مسیر پیشرفت تیم‌های پایه یاد کرد و گفت: این ناکانی حتی می‌تواند روی آماده‌سازی تیم فوتبال امید ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک هم تاثیرگذار باشد. شکست امروز تیم جوانان حتی می‌تواند برای تیم امید ایران هم موضوعی ناامیدکننده باشد.

دلایل ناکامی‌تیم جوانان

ریشه‌یابی شود

وی تصریح کرد: با درایتی که آقایان کفاشیان و تاج دارند، امیدوارم دلایل ناکامی‌ تیم جوانان ریشه یابی شود. آنها باید با آقای نبی و مربیان تیم جوانان صحبت کنند و در نهایت علت حذف تیم جوانان ایران مشخص شود تا در دوره‌های آینده که تیم جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند، در دقیقه ۹۰ این تیم صاحب پیدا نکند و آقایان بیایند و از مزایای نداشته تیم جوانان بهره‌برداری کنند.

از نبی انتظار نداشتم

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال

تصریح کرد: پس از دو سال زحمت کشیدن برای تیم جوانان از آقای نبی انتظار نداشتم که مدعی شود این تیم و مربیانش را او انتخاب کرده است. حکم مربیان تیم فوتبال جوانان موجود است و در احکام آنها به صراحت قید شده است که این مربیان با نظر من به عنوان رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال انتخاب شده‌اند.