دنیای اقتصاد - به دنبال اظهار نظر پیشین مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیرقانونی بودن انتخاب مدیران دولتی ورزش برای مدیریت در کمیته ملی المپیک، وی از تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای مدیران ورزش خبر داده است که براساس آن چنانچه این مدیران از سمت جدید خود استعفا ندهند، با اقدامات قانونی مواجه خواهند شد. مهلت یک ماهه سازمان بازرسی به سازمان تربیت بدنی

فارس- رییس سازمان بازرسی گفت: مهلت یک ماهه‌ای برای اصلاح قانون به رییس سازمان ورزش داده‌ایم که اگر ترتیب اثر ندهند،‌ اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

مصطفی پورمحمدی عنوان کرد: انتخابات کمیته ملی المپیک که منجر به ریاست سازمان تربیت بدنی بر این کمیته شد، خلاف قانون فعلی است. باید قوانین اصلاح شود. ما تذکرات خود را داده‌ایم.

وی افزود: از مجلس و رییس‌جمهوری خواسته‌ایم لایحه یا طرح دو فوریتی ارائه کنند تا مشکل قانونی برطرف شود. مهلت یک ماهه‌‌ای داده‌ایم که اگر ترتیب اثر ندهند، طبق فهرستی که استخراج می‌کنیم، از تمام کسانی که طبق قانون دو شغله هستند، می‌خواهیم که از یک شغل خود انصراف بدهند. اگر این کار را نکنند، اقدامات قانونی خود را انجام خوهیم داد.

وزیر سابق کشور درباره اینکه چرا قبل از روز انتخابات کمیته ملی المپیک این نامه علنی نشد، در گفت‌وگو با رادیو ورزش اظهار داشت: یکی از دوستان من که مسوولیتی به عنوان ریاست یکی از فدراسیون‌ها داشت، در تماس با من اعلام کرد که برخی مسوولان سازمان بازرسی به من می گویند شما دو شغله هستید و ریاست شما بر این فدراسیون غیر قانونی است. ابتدا تعجب کردم که چرا چنین حرفی به ایشان زده‌اند، زیرا تصورم این بود که قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه از همکاران پرسیدم و مستندات قانونی مربوطه را مشاهده کردم، فهمیدم منع قانونی وجود دارد. با حقوقدانان ارشد در سازمان جلسه گذاشتیم و گزارش کاملی تهیه کردیم. قبل از انتخابات تذکر شفاهی دادیم. سه روز مانده به انتخابات نامه را ارسال کردیم. نامه دوم را برای رییس‌جمهوری و رییس مجلس نوشتم.