هشتمین رییس

عکس: سامان اقوامی- ایسنا

گروه ورزش- سی و ششمین دوره مجمع عمومی و دهمین مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک به منظور انتخاب اعضای هیات رییسه این کمیته دیروز در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک برگزار شد که پس از ۴ ساعت پست‌های مختلف اعضای خود را شناختند. در ابتدای مجمع انتخابات کمیته المپیک، رضا قراخانلو سخنرانی کرد. همچنین علی کفاشیان گزارشی از عملکرد این کمیته را در چهار سال اخیر ارائه داد.

سپس مسعود اشرفی به عنوان دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، گزارشی از فعالیت این کمیته ارائه داد. همچنین محمد علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی آخرین دیدگاه خود را نسبت به ورزش کشور اعلام کرد.

در ادامه‌ مراسم، رای گیری برای انتخاب اعضای جدید پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک انجام شد که نفرات منتخب به شرح زیر مشخص شدند:

رییس کمیته‌ ملی المپیک: محمد علی‌آبادی - ۵۶ رای از مجموع ۶۶ رای رضا قراخانلو: ۸ رای - ۲ رای سفید نواب رییس: مهدی قدمی ۴۴ رای از ۶۶ رای و محمود خسروی‌وفا ۴۱ رای از مجموع ۶۶ رای نصرالله سجادی ۱۴ رای - بتول مشرف جوادی ۱۳ رای - مهدی طالب پور ۶ رای - یک رای سفید و یک رای مخدوشدبیرکل: بهرام افشارزاده -۵۰ رای از مجموع ۶۵ رای مهرزاد حمیدی ۷ رای - علی مرادی ۴ رای - وحید مرادی ۲ رای - یک رای سفید و یک رای مخدوش هیات اجرایی: علی کفاشیان ۴۵ رای از مجموع ۶۶ رای، رباب شهریان ۵۰ رای، محمود مشحون ۳۴ رای، شاهرخ شهنازی ۳۴ رای، مهدی هاشمی ۴۷ رای و احمد ناطق نوری ۴۶ رای احمد دنیا مالی ۲۷ رای - محمد پولادگر ۲۳ رای - غفور کارگری ۱۸ رای - کریم صفایی ۱۶ رای - رضوی ۱۳ رای -‌ محمد داورزنی ۱۱ رای - وحید مرادی ۶ رای

خزانه‌دار: مهدی کرباسیان - ۵۰ رای از مجموع ۶۶ رای نصرالله سجادی ۱۴ رای - یک رای سفید و یک رای مخدوش

رییس سازمان تربیت بدنی پیش از شروع انتخابات کمیته‌ ملی المپیک آخرین دیدگاه خود را نسبت به ورزش کشور اعلام کرد. محمد علی‌آبادی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با تاکید بر ویژگی‌های خاص مدیریتی در این کمیته خاطرنشان کرد: جامعه‌ ورزش جامعه‌ای است که روحیات خاص خود را دارد و راه کار کردن در آن هم به صورت ویژه است. راه اساسی مدیریت در ورزش راه دل‌هاست و برای مدیریت در ورزش باید از این راه وارد شد، چه در سازمان تربیت بدنی و چه در کمیته‌ ملی المپیک چه در فدراسیون‌ها. ما در سه سال گذشته با این روش کار کردیم و موفق هم بوده‌ایم.

وی افزود: در حالی که معمولا ورزش محیطی پرحاشیه است، ما توانستیم در سه سال گذشته عملکرد خوبی داشته باشیم. من تاکید داشتم که قرا‌خانلو در ورزش باقی بماند و می‌خواست که در یک پست کمیته ملی المپیک حضور داشته باشد اما او با مناعت طبع برخورد کرد و نظر دیگری داشت. امیدوارم که هرکسی که انتخاب شود به نفع ورزش باشد و از جهت سازمان فرقی بین اعضا نیست.

علی‌آبادی با بیان این که من چهار دیدگاه، اصلی در ورزش دارم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین دیدگاه توسعه‌ زیرساخت‌های کشور است که باید جدی گرفته شود. دوم توسعه‌ منابع مالی است که ما باید حجم عظیمی را در ورزش کشور مدیریت کنیم، باید ۱۴۵۰ هیات استانی، ‌۱۸ هزار هیات شهری و ۱۰ هزار هیات روستایی داشته باشیم. متاسفانه اکنون یک سوم این را هم نداریم. سومین دیدگاه من در مورد منابع انسانی در ورزش است و چهارمی توسعه‌ فرهنگ اسلامی و ملی در بین ورزشکاران است. فرهنگ در هر حرکتی مانند آ‌درس ماست و اگر آدرس ما غلط باشد به اشتباه می‌رویم، به عنوان مثال آدرس سربازان ما در جنگ درست بود که توانستیم پیروز شویم، امیدوارم که به کمک هم به فکر فرهنگ ورزش هم باشیم. رضا قراخانلو رییس مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با به رسمیت شناختن این مجمع گفت: امیدوارم بتوانیم دین خود را به امانت گرانبهای امام راحل ادا کنیم و تا زنده‌ایم ادامه رو راه ایشان باشیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که عضو خانواده‌ المپیک هستیم و اعلام می‌کنم که شرف کمیته‌ ملی المپیک و این عضویت به پسوند جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن از ما عمل صالح می‌خواهد و امیدوارم این جلسه از ابتدا تا انتهای آن عمل صالح باشد، از رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

رییس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: دوره مدیریت خود را با یک دولت شروع کردیم و با دولت دیگر به اتمام رساندیم. دو مجلس در اختیار ما بود، این دوره‌ مدیریتی یک سری ویژگی‌های خاص داشت، سعی کردیم از هر دو دولت کمک بگیریم و کمک هم گرفتیم و از این دو دولت تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: ‌هماهنگی ما در این دولت با فدراسیون‌های ورزشی در حد اعلا بود، ما با فدراسیون‌ها بهترین تعاملات را برقرار کردیم. طی چهار سال گذشته جلسات متعددی را با حضور علی‌آبادی برگزار کرده و از این تعامل و هماهنگی به نیکی یاد می‌کنیم. رییس کمیته‌ ملی المپیک به شفافیت مالی با فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این شفافیت در دوره‌ بعد بیشتر شود. هر فدراسیون از ابتدای کار باید بداند که چه می‌خواهد. ما پول را ابزار برخورد با فدراسیون‌ها قرار ندادیم و امانت‌دار آنها بودیم، تلاش کردیم فدراسیون‌هایی مستقل و قوی داشته باشیم، وقتی که حق عزل رییس فدراسیون به سازمان تربیت بدنی داده شد من قائم‌مقام سازمان بودم، همان زمان در یک برنامه تلویزیونی از این امر به بدی یاد کردم.

قرا‌خانلو به افزایش بودجه‌ کمیته ملی اشاره کرد و گفت: ما فدراسیون‌ها را محل بریز و بپاش نمی‌دانیم و افزایش بودجه را به فال نیک می‌گیریم. تاکید می‌کنم ساختار کمیته ملی المپیک ناقص است و امیدوارم اصلاح شود، اساسنامه این کمیته اشکالات زیادی دارد که امیدوارم این اشکالات حل شود.

ده فدراسیون خواستار عضویت در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک شدند که باید با تغییر اساسنامه این امر صورت پذیرد، نیروهای مسلح نیز به اشتباه از لیست اعضای مجمع خط خوردند که باید اصلاح شود.