هشدار نسبت به فقر حرکتی بین ایرانیان

گروه ورزش- معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی نسبت به در خطر بودن سلامت زنان ایران و فقر حرکتی در بین مردم هشدار داد.

محمد‌هادی حسام، ضمن اعلام این مطلب افزود: با وجود تمام تلاش‌هایی که تاکنون از سوی مرکز توسعه ورزش همگانی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون ورزش‌های همگانی صورت گرفته است، اما هنوز راهی طولانی برای قراردادن ورزش در سبد روزانه مردم کشورمان داریم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته پیرو سیاست‌های سازمان تربیت بدنی و براساس سند توسعه ورزش تلاش کرده‌ایم ورزش همگانی را در بین آحاد مردم ایران گسترش دهیم و تعاملی مثبت و تاثیرگذار با اقشار مختلف داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق ورزش را در سبد روزانه خانواده‌ها قرار دهیم.

رییس مرکز توسعه ورزش همگانی ادامه داد: در این راستا از دو سال گذشته با حمایت سازمان و تلاش‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی توانسته‌ایم همایش‌های بزرگ پیاده روی را در استان‌های کشور به صورت یک عادت مثبت در آوریم که اوج این همایش‌ها روز ۲۶ مهرماه و به مناسبت روز تربیت بدنی برگزار شد.

محمد‌هادی حسام ادامه داد: خوشبختانه مردم از برگزاری این همایش‌ها خارج از تصور ما استقبال کردند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند تا با برنامه ریزی بهتر و جامع‌تر در اندیشه همگانی کردن بیش از پیش ورزش باشیم.

رییس مرکز توسعه ورزش همگانی سازمان تربیت بدنی با هشدار نسبت به وجود فقر حرکتی در بین قشر عظیمی‌از جامعه خصوصا بانوان خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزش نکردن در بین بانوان ما معضل بزرگی در جامعه است که سلامت نسل آینده را به خطر می‌اندازد.