محمد آخوندی

سرنوشت انتخابات تنها در روز مجمع و با رای اعضا مشخص خواهد شد. خوشبختانه تاکنون فضای خوبی بر روند انتخابات حاکم بوده و قطعا انتخابات این دوره با بسیاری از انتخابات گذشته متفاوت خواهد بود. در این دوره کمترین شائبه وجود داشته و امیدوارم این روند تا روز برگزاری مجمع همچنان ادامه یابد. باید بگویم که سازمان تاکنون ازهیچ نامزدی حمایت نکرده است و تمامی نامزدها نزد سازمان ازموقعیت یکسانی برخوردارند و این رای اعضای مجمع است که ۱۱ پست اجرایی کمیته ملی المپیک را مشخص خواهد کرد.

اعضای مجمع صاحب رای مستقل‌، آزاد‌، چکیده ورزش کشور و متخصص و دلسوخته هر رشته ورزشی به شمار می‌روند و قطعا رای و نظر آنها جز اعتلای ورزش کشور نخواهد بود و همه باید به رای و نظر مجمع اعتماد کنند تا افراد اصلح سکاندار هدایت کمیته ملی المپیک شوند. سازمان تربیت بدنی دخالتی در انتخابات این دوره نداشته و تعدد نامزدها بیانگر وجود فضای باز و دموکرات بر انتخابات است،‌ در انتخابات این دوره به غیر از آقای علی آبادی که حضور ایشان کاملا قانونی و منطبق با اساسنامه صورت گرفته، هیچ یک از معاونان و مسوولان سازمان برای انتخابات کمیته المپیک نامزد نشدند و این بیانگر آن است که این سازمان تلاش کرده تا انتخابات در فضایی آزاد و به دور از هرگونه شائبه جانبداری برگزار شود.

سازمان به هیچ وجه تخریب های صورت گرفته را تایید نمی‌کند و تاکنون صحبت‌های رییس سازمان تربیت بدنی نیز پرهیز از این گونه تخریب‌ها بوده است؛ چرا که روح ورزش برخاسته‌ از رقابت جوانمردانه و پهلوانی است و اینگونه رفتارها با روح ورزش مغایر است. در جایی که می توان با ارائه برنامه‌های اصولی و کارساز رای اعضای مجمع را جذب کرد، استفاده از برخی شیوه‌های تخریبی و غیرمتعارف نمی‌تواند نشانه قدرتمندی و توانایی افراد باشد.به اعتقاد من افرادی برای حضور در کمیته ملی المپیک شایسته هستند که عاشق و دلسوخته ورزش باشند و صاحب تجربه مدیریتی موفقی در ورزش کشور باشند ضمن اینکه با سیاست‌های کلان ورزش و نظام جمهوری اسلامی هماهنگ و همسو بوده و با برخورداری از ارتباطات خوب بین‌المللی بتوانند با برنامه محوری جایگاه کمیته ملی المپیک را در بعد ملی و بین‌المللی ارتقا دهند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی