قطبی: یک نوستالژی واقعی بود

گروه ورزش-افشین قطبی توانست در نبرد با فیرات، برنده این دیدار حساس باشد. قطبی که به نسبت فیرات تجربه بیشتری در فوتبال ایران داشت به خوبی از حساسیت این دیدار آگاه بود.

او به همراه پرسپولیس چندین بار مقابل سپاهان قرار گرفته بود و می‌دانست پیروزی در این دیدار چه قدر ارزشمند است. قطبی که تمام نوستالژی‌های فوتبالی‌اش در ایران در سال گذشته رقم خورده از این دیدار به عنوان یک نوستالژی یاد می‌کند. او در مورد این دیدار می‌گوید: «سپاهان تیم خوب و قدرتمندی است، اما این دیدار برای پرسپولیس یادآور یک نوستالژی خوب است و این موضوع به ما انرژی و انگیزه می‌دهد. بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی برای تیم پرسپولیس و بازیکنان این تیم یادآور یک روز بزرگ است که همین موضوع به بازیکنان ما انگیزه می‌دهد و از نظر روحی روانی‌ ما را در شرایط بسیار خوبی قرار می‌دهد. سپاهان هر چند امسال تا این لحظه نتایج خوبی کسب نکرده است، اما این تیم جزو بزرگان فوتبال ایران است و نباید آن را دست‌کم گرفت.

ما بعد از این که تیم برق شیراز را شکست دادیم از نظر روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار گرفتیم و همین موضوع به ما کمک زیادی کرده تا برای این دیدار حساس آماده باشیم. من به بازیکنان پرسپولیس گفته‌ام که بازی گذشته مقابل سپاهان را فراموش کنند اما با روح و قلب همان بازی معروف به میدان بروند.» در این بازی علاوه بر مشکلات خط دفاعی، پرسپولیس نشان داد که با حضور دو کارمو در خط حمله هم مشکلاتی دارد. در برابر این مشکل نیز افشین قطبی مثل همیشه، هواداران را دعوت به صبر می‌کند. هنوز در خط حمله مشکل داریم اما فکر می‌کنم که همه چیز با صبر و حوصله حل خواهد شد. پرسپولیس در این فصل تعداد زیادی از بازیکنان تاثیرگذارش را به دلایل مختلف مانند مصدومیت از دست داده است و به همین دلیل اعتقاد دارم این تیم احتیاج به زمان دارد و باید به آن فرصت داد. من اطمینان دارم که پرسپولیس مجددا به صدر جدول برمی‌گردد و یک بار دیگر قهرمانی فصل گذشته را تکرار می‌کند چون بیشتر از پرسپولیس هیچ تیمی شایستگی کسب عنوان قهرمانی را در لیگ برتر ندارد.