رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با ابراز خونسردی نسبت به بحران‌های اقتصادی حاضر در فوتبال گفت: «جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۹ و جام جهانی ۲۰۱۰ بدون تعویق برگزار خواهد شد.»

پس از نشست دو روزه کمیته اجرایی فیفا، سپ بلاتر رییس فیفا گفت: «ما آنالیز دقیقی از تاثیر کلی بحران‌های اقتصادی در اختیار داریم و می‌توان گفت که موقعیت ما به نسبت آرام و صاحب امتیاز است. در حال حاضر ما پولی از دست نداده‌ایم و به اندازه کافی برای روبه‌رو شدن با بحران مجهز هستیم که این را مدیون سیاست‌های اقتصادی هستیم که شامل تنوع دارایی‌ها و ریسک بسیار پایین در مورد واحد پول‌ها است. ما همچنین ۹۵‌درصد از بودجه خود را تحت کنترل داریم و مبالغ خرج شده نیز اداره می‌شوند.» بلاتر ادامه داد: «گستردگی سهام ما و قراردادهای حق اشتراک تلویزیونی خوش‌بینی قابل توجهی در مورد آینده به ما می‌بخشد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «اگر نگاهی به اقتصاد فوتبال بیندازیم آن را یک محصول همچنان جذاب می‌بینیم که جام جهانی جذاب‌ترین محصول‌ها در این میان است. ما اسامی ۱۰ یا ۱۲ فدراسیون فوتبال را در اختیار داریم که با وجود فاصله زمانی بسیار تا جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ تمایل زیادی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ و یا ۲۰۲۲ دارند.»