ایسنا- نخستین نمایشگاه ورزش شهروندی با حضور مسوولان ارشد ورزش شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری پایتخت افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور «ایازی»، مشاور عالی شهردار و رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران، مصطفی آجورلو مشاور شهردار در امور ورزش و رییس تربیت‌بدنی شهرداری تهران، مصطفی هاشمی‌طبا، رییس اسبق سازمان تربیت‌بدنی، علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران، آقامحمدی و برخی مسوولان ورزشی کشور برگزار شد.

مصطفی آجورلو با اشاره به اهمیت نقش ورزش شهروندی و جایگاه فعلی آن، اظهار کرد: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ورزش یک عمل صالح است و من نمی‌دانم چرا برخی کارگزاران نظام نسبت به این مقوله کم‌توجهی می‌کنند. بی‌شک مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی کشورمان محسوب می‌شوند و توجه به سلامت جسم و روان آنها، توجه به حفظ سرمایه‌های ملی است. این غفلت به خصوص در برخی بخش‌ها نظیر ورزش بانوان، بیش از سایر قسمت‌ها به چشم می‌خورد.»

وی با اشاره به اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ورزش شهروندی گفت: «یکی از اهداف برپایی چنین نمایشگاهی، نمایش استعدادها و پتانسیل‌های ورزشی در ابعاد گوناگون و البته تلاش برای نهادینه ‌ساختن ورزش شهروندی و همگانی است. در حال حاضر این امر در بسیاری از کشورها نظیر استرالیا، کانادا، سوئیس و... نهادینه شده است و البته همه ارگان‌ها برای نیل به این مقصود با یکدیگر در تعامل و همکاری مستقیم هستند. ما قصد داریم تا این حلقه مفقوده را به دولت، مجلس و نیز کارگزاران نظام نشان دهیم تا همه برای تحقق این امر مهم، یعنی تامین و ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان، از طریق ورزش که به فرموده مقام معظم رهبری دروازه صدور معنویت‌ها است، اقدام کنند.»

علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به لزوم واگذاری و انتقال ورزش همگانی از دولت به شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: «مطابق برنامه چهارم توسعه، ۲۳ وظیفه باید از بدنه دولت جدا شده و به شهرداری‌ها بپیوندد که ورزش همگانی از آن جمله است و من امیدوارم این روند هرچه سریع‌تر طی شده و مخالفت‌ها و مقاومت‌های موجی برداشته شود.»

نمایشگاه ورزش شهروندی تا سوم آبان‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری، بوستان گفت‌وگو، برگزار می‌شود.