مرادی: دبیرکل باید تمام وقت باشد

خبرگزاری مهر- رییس فدراسیون شنا با اشاره به حساسیت انتخابات کمیته ملی المپیک و نتایج آن گفت: کاندیداها بهتر از هر فرد دیگری می‌توانند صلاحیت خود را برای حضور در هیات رییسه و هیات اجرایی آینده کمیته ملی المپیک تشخیص دهند.

وحید مرادی ضمن بیان این مطلب افزود: کمیته ملی المپیک به واسطه ارتباط تنگاتنگ با شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک اصلی‌ترین محل مطرح شدن ورزش کشور در جامعه بین‌المللی است. به همین دلیل لزوم حضور افراد واجد شرایط در این کمیته نیاز واجب ورزش امروز محسوب می‌شود.

وی افزود: نامزدهای عضویت در هیات رییسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک باید در مورد مجموعه فعالیت‌ها و اهداف المپیک از اطلاعات کافی برخوردار بوده و اشراف کاملی بر ورزش بین‌الملل داشته باشند.

مرادی تسلط به زبان انگلیسی را از ویژگی‌های لازم و ضروری برای دبیرکل کمیته ملی المپیک دانست و گفت: حوزه اجرایی کمیته ملی المپیک توسط دبیرکل اداره می‌شود، بنابراین آشنایی کامل وی به زبان انگلیسی از اهم واجبات است. وقتی دبیر کل به عنوان نماینده کمیته در نشست‌های مختلف بین‌المللی حضور پیدا می‌کند فقط با تکیه به زبان می‌تواند در جریان آنچه که در جلسه می‌گذرد، قرار گیرد، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهد و حتی از منافع جمهوری اسلامی‌به موقع دفاع کند.

وی تصریح کرد: کمیته ملی المپیک نیازمند یک فرد تمام وقت در پست دبیرکل است.

رییس فدراسیون شنا به وجود افراد واجد شرایط برای حضور در کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: افرادی با این ویژگی در جامعه ورزشی ما هستند که امید است با انتخاب به حق مسوولیت‌های حساس کمیته ملی المپیک را به عهده گیرند.