واعظ آشتیانی‌:  سازمان  عدالت مالی را رعایت کند

با انسجام و وحدت قهرمان آسیا می‌شویم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل استقلال معتقد است سازمان ورزش به پرسپولیس بیشتر کمک کرده و امیدوارم در این مورد عدالت را رعایت کند. امیر واعظ آشتیانی درباره اولین حضور خود در دربی به عنوان مدیرعامل استقلال و شرایط آینده این تیم حرف‌های تازه‌ای را مطرح کرد. با دربی آغاز کنیم. این بازی را چطور دیدید؟

گذشت. چیزی که می‌گذرد، به تاریخ می‌پیوندد و آنچه از آن می‌ماند، تجربه و خاطره‌هایش است.

این بازی برای شما چه خاطره‌ای به جا گذاشت؟

نشان داد زمان چقدر مهم است. اگر قدر آن را بدانیم، می‌توانیم بهترین استفاده را ببریم. این موضوع هم در زمینه فنی مهم است و هم در امور مدیریت. تجربه‌ای که از این بازی به دست آوردم، این بود که لحظات چقدر ارزشمند هستند و نباید به راحتی از آن گذشت. باید کارهایمان را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از دقایق بهترین استفاده را ببریم.

این دربی شما را راضی کرد؟

هر دو تیم خوب بازی کردند. در چند سال اخیر، بهترین دیداری بود که انجام دادند و کسل‌کننده نبود. هواداران راضی بودند.

اما آنها هم ‌ترجیح می‌دادند این مسابقه برنده داشته باشد؟

بازی همین است. باید از دقایق بهترین استفاده را برد.

شاید بهتر است بگوییم اگر برخی بازیکنان از کم دقتی خود کم کنند، می‌توانند زمینه‌ساز پیروزی شوند.

بهتر است اسم آن را بی‌دقتی نگذارید. هیچ مربی و بازیکنی نمی‌خواهد با بی‌دقتی باعث عقب افتادگی تیمش شود. به هر حال، فوتبال به لحظه‌ها بستگی دارد. گلی هم که پرسپولیس به ما زد، از روی برنامه که نبود. حادثه‌ای پیش آمد و گل زدند. در مجموع، به هر دو تیم تبریک می‌گویم که تلاش خوبی را انجام دادند. امیدوارم برای استقلال این وضعیت استمرار داشته باشد.

گفتید اشتباه بازیکنان را نباید به حساب کم دقتی گذاشت؛ اما بابت همین موضوع قلعه‌نویی برخورد بدی با کوشکی داشت.

لطفا دنبال این مسائل نباشید. این موضوع و مطرح کردن آن بی‌ارزش است. وقتی جوانی اشتباه می‌کند، باید به او درس داد تا آن خطا را دوباره مرتکب نشود. باید سعی کنیم ادبیات جدیدی را به فوتبال هدیه کنیم. اخبار باید شکل کارشناسانه‌تری به خود گیرد. متاسفانه بعضی روزنامه‌ها دنبال تخریب هستند؛ مثل قبل از بازی با پرسپولیس.

چطور؟

برخی دوست داشتند استقلال ببازد. دست به دست هم داده بودند تا این اتفاق بیفتد. حرف‌های بی‌موردی در مورد من زدند. هجمه‌ای از اخبار را علیه ما ایجاد کردند.

چه واکنشی داشتید؟

آمدیم بدون اینکه حرفی از پول بزنیم، به بازیکنان انرژی مثبت دادیم و موفق هم شدیم.

کدام بازیکن بدون شارژ مالی انرژی مثبت می‌گیرد؟

در فوتبال ادبیات خاصی حاکم شده و آن پول است. این اشتباه است. بحث‌های دیگری هم هست. با گفتمان سالم و صادق می‌توان به این بازیکنان انرژی داد. البته پول هم جایگاه خود را دارد؛ اما هر چیزی جای خود را دارد.

قبول کنید به دلیل حرف‌های شعارگونه‌ای که در سابق داده شده، باور این حرف شما سخت است؟

قبول دارم. قبل از دربی به بازیکنان گفتم اگر روزی از من دروغ شنیدید، آن را سر در باشگاه آویزان کنید. دلیلی برای دروغ وجود ندارد. وقتی می‌توان سالم کار کرد، چرا باید بازیکنان را به سمتی برد که نگران شوند. با انسجام و وحدت می‌توانیم به قهرمانی در آسیا برسیم.

اینطور که به نظر می‌آید، باشگاه بدهی‌های زیادی دارد. چه برنامه‌هایی برای آن دارید؟

از سال‌های گذشته بدهی زیادی به جای مانده است. برای این فصل فقط ۵‌میلیارد تومان بابت خرید بازیکن و کادر فنی درنظر گرفته‌اند. ده‌ها میلیون تومان از بدهی‌های فصل گذشته باقی مانده است.

فکری برای پرداخت آنها دارید؟

باید حق آنها را داد. تلاش خود را باید بیشتر کنیم. هزینه و درآمد باید با هم سازگاری داشته باشد. اگر این اتفاق نیفتد، به مشکل می‌خوریم و باشگاه را به چالش می‌کشاند. به تعبیر امروزی‌ها، باید نقطه دردسر را پیدا کنیم. هر چه این دردسر کمتر باشد، بودجه بیشتری در اختیار خواهیم داشت. به هر حال، به دنبال منابع مالی جدید هم هستیم.

چقدر به سازمان تکیه دارید؟

تا این لحظه از پرسپولیس کمتر پول گرفته ایم.

چرا؟ در تعامل کمتری با سازمان بوده‌اید؟

نمی‌دانم دلیل آن چیست. امیدوارم سازمان در این مورد عدالت را رعایت کند. پول سازمان نهایتا یک سوم بودجه ما را تامین می‌کند. از طرفی، فقط یک اسپانسر داریم و باید به فکر تامین منابع دیگر هم باشیم.

نقش آقای انصاری چیست؟ مگر قرار نیست هدایتی دیگری باشد؟

این حرف را نزنید. او یک نگاه معنوی و یک نگاه توسعه‌ای به استقلال دارد و قول همه نوع همکاری را داده است.

درباره حاشیه‌های قبل از دربی که در تمرین رخ داد، چه برنامه‌ای دارید؟

آنها طرفدار استقلال نبودند. هواداران این تیم ۳۰‌میلیون هستند که در سراسر ایران و خارج از کشور هستند. آنهایی هم که آن مساله را پیش آوردند، اظهار ندامت کرده‌اند.