کناره گیری تیم بسکتبال با ویلچرکار به حقی بود

گروه ورزش- سرپرست کاروان ایران در باز‌ی‌های پارالمپیک پکن گفت: تیم بسکتبال با ویلچر ایران با افتخار و عزت از پارالمپیک پکن جدا شد.

غفور کارگری اظهار کرد: بسکتبال ایران به گفته‌ همگان پدیده‌ مسابقات بود و به لطف الهی با عزت و افتخار از این دوره بازی‌ها کنار رفت. ملی‌پوشان ما مقامی بهتر از آتن کسب کردند. تیم ایران هشتم شد، اما هنگامی که ما از بازی‌ها کنار رفتیم همراه با تیم انگلیس در مکان پنجم قرار داشتیم. مقام واقعی بسکتبال ما پنجمی پکن است که ارزش زیادی دارد.

وی افزود: اقدامی که درمورد کناره‌گیری تیم ایران از بازی‌های پارالمپیک پکن صورت گرفت، کار به حقی بود چرا که مسوولان مسابقات کاری غیرمنطقی و خارج از روح المپیزم را انجام دادند.

سرپرست کاروان ایران یادآور شد: مسوولان مسابقات خودشان قبول کردند که اقدامات‌شان غیر منطقی بوده، آنها در بیانیه‌ اول خود اعلام کردند تیم ایران به دلیل عدم رضایت از برنامه‌ریزی مسابقات از ادامه‌ رقابت‌ها انصراف داده است. سرپرست کاروان ایران درمورد قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته گفت: ما از دهکده‌ بازی‌های پارالمپیک آتن برای تمام تیم‌های خود برنامه‌ریزی کرده بودیم.

در آتن والیبال نشسته ایران به دلایلی مانند نداشتن آنالیزور، مربی بدنسازی، دوگانگی در تیم و شرایط روز مسابقه نتوانست قهرمان شود که با رفع این مشکلات به لطف خدا و نگاه ویژه‌ امام حسن مجتبی(ع) در پکن قهرمان شد. گام بعدی ما در والیبال نشسته رساندن بانوان ایرانی به سطح یک جهانی است.

وی عملکرد کاروان پارالمپیک ایران در پکن را تاکنون موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: برای موفقیت هر کاروانی آن را باید با چیزی مقایسه کرد. ما در مقایسه با پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن بهتر عمل کرده‌ایم.

در رشته جودو در آتن یک برنز گرفتیم، اما در پکن به مدال نقره دست یافتیم. کارگری ادامه داد: در رشته‌های وزنه‌برداری، دوومیدانی و تیراندازی نیز عملکردمان بهتر از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن بوده است. در حالی که در برخی رشته‌ها نفرات کمتری را به پکن آورده‌ایم.