بررسی نتایج ورزشکاران در المپیک

ایرنا- رییس‌جمهور در نامه‌ای به رییس سازمان تربیت‌بدنی دستور داد با تشکیل هیاتی متشکل از صاحب‌نظران و دانشگاهیان علل و عوامل نتایج دور از انتظار ورزشکاران در المپیک پکن بررسی شود. در نامه محمود احمدی‌نژاد به محمد علی آبادی آمده است: گرچه طی سال‌های اخیر مجموعه ورزشی کشور از حرکتی شتابان و اصولی و رو به رشد برخوردار بوده است، ولی نتایج دور از انتظار ورزشکاران در المپیک، بررسی دقیق علل و عوامل آن برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جبران آن در آینده را ضروری ساخته است.

در حالی که همه‌گونه امکانات برای پیشرفت ورزشی و فتح قله‌های قهرمانی آماده شده است، هماهنگی کامل با برنامه و تجمیع و هم‌افزایی همه توانمندی‌ها، استفاده از ظرفیت‌های علمی و همه استعدادهای کشور و حرکت پایه‌ای، بیش از گذشته باید مد نظر قرار گرفته و عملیاتی شود و از ناهماهنگی‌ها و کارهای غیرعالمانه یا دخالت‌های غیرمسوولانه و غیرتخصصی و تخریب‌های تبلیغی و غیراخلاقی به طور جدی جلوگیری شود.

یادآوری می‌نماید که متوسط استعداد جوان ایرانی همان‌گونه که در افزایش سهمیه المپیک و در هفته‌های اخیر در کاراته، والیبال و بسکتبال و روزانه در صدها عرصه علمی و فنی و فرهنگی مشاهده می‌کنیم شایسته حضور در میادین بزرگ و افتخارآفرینی مستمر است.

لازم است با تشکیل هیاتی متشکل از صاحبنظران و خبرگان و دانشگاهیان دلسوز و کارآمد نسبت به بررسی وضع موجود و رفع ضعف‌ها و موانع و ایجاد هماهنگی کامل بین بخش‌های گوناگون دست‌اندرکار برای حضور درخشان‌تر در میادین آینده اقدام و به صورت مرتب گزارش آن را به ملت شریف و اینجانب اعلام نمایید. از خداوند متعال توفیق و سرافرازی همه دست‌اندرکاران و جوانان برومند ایران اسلامی را مسئلت دارم.