انتخابات کمیته ملی المپیک باید پس از المپیک برگزار شود

ایسنا- علی کفاشیان در آستانه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که طبق اساسنامه پس از پایان هر المپیک برگزار می‌شود، گفت: طبق اساسنامه کمیته بین‌المللی المپیک، تا دو ماه پس از بازی‌های المپیک فرصت داریم مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره زمان برگزاری مجمع اظهار کرد: شنبه آینده جلسه هیات اجرایی را برگزار می‌کنیم تا زمان و نوع برگزاری مجمع را بررسی و اعلام کنیم تا کاندیداها برای پذیرش پست‌های ریاست، دبیرکلی و اعضای هیات اجرایی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مجمع گزارشی از عملکرد چهار ساله، گزارش مسائل مالی سالانه و فعالیت‌های انجام شده در کمیته ملی المپیک را ارائه خواهیم داد.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که «آیا برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری امکان‌پذیر است؟» متذکر شد: خیر، مقررات برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مصوب است و باید پس از هر المپیک برگزار شود؛ بنابراین امکان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن نیست. اکنون تا انتخابات ریاست‌جمهوری یک سال باقی مانده است، در حالی که انتخابات مجمع باید بلافاصله پس از المپیک برگزار شود.