وابستگی جناحی در ورزش ندارم برای همه ملت تلاش کرده‌ام

مدال‌گیری هادی ساعی در مسابقات المپیک علاوه‌بر اینکه باعث خوشحالی بسیار مردم و مسوولان شد، یکسری حاشیه‌هایی هم داشت. عضویت ساعی در یکی از جناح‌های سیاسی باعث شد تا مسائلی بعد از مدال گرفتن او مطرح شود و عده‌ای بیشتر از این موفقیت خوشحال باشند و عده‌ای کمتر!

هادی ساعی، قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیک در این مورد خطاب به خبرنگاران می‌گوید: «از همه خبرنگارانی که پابه‌پای ورزشکاران حضور داشتند و با انتقادات سازنده و حمایت‌هایشان اخبار مربوط به المپیک را پوشش دادند و به اطلاع مردم رساندند، تشکر می‌کنم.

از آنها می‌خواهم که با تیترهایشان شیرینی این مدال را برای مردم تلخ نکنند. من در مسابقات پکن پیراهن تیم ملی را بر تن کرده‌ام و برای همه مردم تلاش کردم. حضور من در المپیک و کسب مدال طلا هیچ ربطی به فعالیت سیاسی‌ام ندارد.

دل همه مردم ایران با من بود؟ در ورزش من، وابستگی جناحی ندارم.»

هادی ساعی در مورد برنامه‌های آتی خود می‌گوید: «ابتدا باید مدت‌ها استراحت کنم.

حدود ده ماه است که PCI پایم پاره شده و من با این شرایط تمرین کرده‌ام.

پزشکان تشخیص داده‌اند که زانویم باید عمل شود.

ادامه حضور در قهرمانی بستگی به شرایط فیزیکی‌ام دارد، اگر حضور من موثر باشد و بتوانم موفق عمل کنم، بازی می‌کنم در غیر این صورت جای خود را به جوانان خواهم داد. باید شرایط را تحلیل کنم اگر در تیم ملی نبودم همیشه با تکواندو خواهم ماند.

باز هم اگر نشد در شهری باشگاهی تاسیس می‌کنم و در آنجا به مشتاقان تکواندو تمرین می‌دهم.»

ساعی در پایان درباره مخالفت نمایندگان مجلس برای نام‌گذاری یکی از میادین شهر ری به نام خودش تاکید می‌کند: «یکی از نمایندگان صحبتی کرده که اشتباه بوده است، البته این را نمی‌گویم که نامم بر میدانی از میدان‌های شهر گذاشته شده و نه به خاطر خودم. بالاخره نامگذاری یک میدان به نام من در حکم قدردانی است که امیدوارم حداقل پیش از مرگم این اتفاق بیفتد. در کشور ما معمولا پس از مرگ افراد برایشان مجسمه می‌سازیم و با گل آوردن بر سر مزارش از او تقدیر می‌کنیم، امیدوارم که این بار این گونه نشود.»