مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های المپیک پکن شنبه شب برگزار شد. سازمان تربیت‌بدنی طی مراسمی از هادی ساعی، قهرمان و مراد محمدی دارنده نشان برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن تقدیر کرد. این مراسم با حضور «محمد علی‌آبادی» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی، مسوولان کمیته ملی المپیک، معاونان سازمان تربیت‌بدنی، «امیدوار رضایی» رییس فراکسیون ورزش مجلس، روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران المپیکی در محل هتل المپیک برگزار شد. در این مراسم «علی‌آبادی» گفت: به دو مرد بزرگ ورزش ایران که در پکن مدال‌آوری کردند، تبریک می‌گویم. اجازه دهید از تک‌تک ورزشکاران المپیکی که بیش از دو سال برای عزت نام ایران زحمات بسیاری کشیدند، تشکر کنم. اجازه دهید از اشک‌های حدادی، معصومی و نگاه پرحسرت سوریان یاد کنم. نمی‌دانم خواست و مشیت الهی چه بود. از رضازاده تشکر می‌کنم که با وجود تاول‌های مکرری که در دست‌های او بود و به شدت جراحت دیده بود، دست از تلاش برنداشت.

اجازه دهید به احسان حدادی که به‌رغم آسیب دیدگی و فشار بسیار به المپیک رفت تا نام ایران را بلندآوازه کند، تشکر کنم. یقینا ساعی و محمدی بر دل و چشم ایرانیان جا دارند.معاون رییس‌جمهور ادامه داد: نمی‌دانم چه شد که این اتفاق افتاد. تنها می‌توانم از مردم که منتظر نتایج کاروان اعزامی ایران به المپیک بودند، عذرخواهی کنم. ولی ما کوتاهی نکردیم و هرچه در توان داشتیم، گذاشتیم.

معاون رییس‌جمهور افزود: از همان روزی که بازگشتیم فعالیت‌مان را آغاز کردیم. زمان طولانی فرصت داریم و آینده در انتظار جوانان ماست، چرا که آنها افتخارات کشور ما هستند. روز جمعه پس از آن که هادی ساعی دل ملت ایران را شاد کرد، رییس‌جمهور با من تماس تلفنی داشت و به من گفت «آیا به استقبال کسانی که از مسابقات المپیک بازمی‌گردند رفته‌اید؟» گفتم نمی‌دانم. ایشان گفتند:«نه ما بازنده نداریم. همه بچه‌ها عزیز ما هستند و وظیفه سازمان این است که به آنهایی که مدال نگرفتند برسد.».

رییس سازمان تربیت‌بدنی با بیان این که امروز روز دیگری است و تا روزی که هستیم قطعا نخواهیم نشست، تصریح کرد: سرمان را بالا خواهیم گرفت و می‌گویم که «عذر می‌خواهیم» ولی مطمئن باشید که کسی در این راه کم فروشی نکرد. می‌پذیریم کشتی آن طور که باید عمل می‌کرد، نبود. اگر آنچه که پیش‌بینی کرده بودیم اتفاق می‌افتاد نگاه مردم چیز دیگری بود. اگر حدادی و رضازاده مشکل پیدا نمی‌کردند، اتفاق دیگری می‌افتاد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه می‌خواهم این است که علل نتیجه نگرفتن کاملا بررسی شود و دلایل آنچه که نتوانستیم بدست بیاوریم، مشخص گردد. با تمام قوا برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در مسابقات کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌جو چین حقوق ملت ایران را استیفا کنیم. یقینا بررسی علل شکست و عدم موفقیت را همچون چراغی فراروی خودمان قرار می‌دهیم تا در آینده نتایج بهتر و ارزشمندتری را کسب کنیم.