کفاشیان: نتایج ضعیف کشتی نباید کاروان ایران را تحت تاثیر قرار دهد

علی کفاشیان دبیر کمیته ملی المپیک که از زمان بازگشت ایران از پکن چشممان به جمالشان روشن نشده بود بالاخره در انظار حاضر شده و راجع به نتایج ایران در المپیک نظرات ارزشمندی داده‌اند! صحبت‌های مثبت کفاشیان، مدیر همیشه لبخند به لب که به شدت به این شعر سهراب که «چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید» علاقه دارد از منظری که ما تا به حال به آن توجه نکرده بودیم المپیک را دیده است. کفاشیان در مورد نتایج ایران می‌گوید: «نباید نتایج ضعیف کشتی همه کاروان ایران را تحت تاثیر قرار دهد. ایران همیشه در سه رشته وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو امید به کسب مدال داشته است.

تیم وزنه‌بردرای بعد از مسائلی که درخصوص مثبت بودن تست دوپینگ ورزشکاران به وجود آمد نتوانست نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آورد. در رشته تکواندو هم که طبق انتظار به مدال رسیدیم، اما در رشته کشتی متاسفانه نتوانستیم به نتایج قابل قبولی برسیم که علت این امر باید توسط کارشناس مربوطه تحلیل شود.»

کفاشیان که با دید یک کارشناس به رشته «دو و میدانی» نگاه کرده می‌گوید: «من خودم دو و میدانی را به خوبی می‌شناسم و به مدال آوری «حدادی» اعتقاد کامل داشتم. در این رشته با یک بدشانسی مواجه شدیم. اگر حدادی آسیب نمی‌دید به راحتی به مدال می‌رسید همه ما شاهد بودیم که او در مسابقات جهانی به چه رکوردی دست یافت.» خدا را شکر کردیم که دبیر کمیته ملی المپیک در رشته دو و میدانی تخصص دارد وگرنه معلوم نبوده چه کسی به این خوبی می‌توانست عملکرد ورزشکاران این رشته را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد. تشخیص بدشانسی و مصدومیت حدادی احتیاج به طی مدارج دارد که آقای کفاشیان آنها را پیموده‌اند.

دبیر کمیته المپیک در پایان می‌گوید: «وقتی روی دو رشته برنامه‌ریزی کرده و همه امید خود را به این دو رشته بسپاریم همین بلا سرمان می‌آید. ما باید بنیه خود را در پنج، شش رشته بالا ببریم.»

ما تمام تمرکزمان روی دو رشته بود و در این دو رشته این‌طور نتیجه گرفتیم. با پخش شدن تمرکز چهار سال آینده باید کلا از مدال گرفتن قطع امید کنیم.