تغییرات مدیریتی همیشه کارساز نیست

خبرگزاری مهر - رییس فدراسیون تنیس روی میز، جو ایجاد شده در مورد کمیته ملی المپیک را به دور از منطق و احساسی خواند و گفت: تغییرات مدیریتی برای سازمان‌های مختلف همیشه کارساز نیست.

شاهرخ شهنازی با بیان اینکه فضای کنونی ایجاد شده در ورزش اصلا به صلاح این قشر پرجمعیت نیست، تصریح کرد: انتظار جامعه ورزش دوست کشور در مورد جابه‌جایی در حوزه‌های مدیریتی کمیته ملی المپیک بعد از نتایج به دست آمده در بازی‌های المپیک پکن بالا رفته است، با این وجود نباید تصمیم عجولانه گرفت هر چند که در این شرایط استمرار مدیریت‌های قبلی هم سخت است.

وی به نتایج به دست آمده در المپیک سیدنی و آتن اشاره کرد و افزود: در بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ۳ مدال طلا و یک برنز نصیب کاروان ورزش ایران شد و در المپیک آتن ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمد. آنچه مسلم است اینکه از نظر رنگ مدال کاروان ورزش ایران در سیدنی عملکرد بهتری داشته، اما از نظر تعداد مدال‌ها در آتن شرایط بهتری داشتیم.رییس فدراسیون تنیس روی میز اظهارداشت: این نشان می‌دهد تغییر و تحولات مدیریتی همیشه و در هر شرایطی کارساز نبوده و روند کاملا صعودی ندارد. همان طور که در صورت استمرار مدیریت هم نمی‌توان چنین تضمینی داد.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر جلوی پیشروی فضای احساسی و شعاری به وجود آمده در جامعه ورزش را گرفت، افزود: باید منطقی برخورد کنیم. کمیته ملی المپیک باید هر چه سریع‌تر با بررسی نقاط ضعف و قوت موجود در کاروان ایران گزارش فنی کاملی را در مورد تک‌تک رشته‌ها تهیه کرده و در اختیار سازمان تربیت‌بدنی قرار دهد.

شهنازی ادامه داد: مسوولان سازمان تربیت‌بدنی در مورد برکناری مدیران کمیته ملی المپیک هیچ نقشی ندارند، اما می‌توانند بر اساس گزارش دریافتی وضعیت و عملکرد فدراسیون‌ها را بررسی کرده و حتی برای سروسامان دادن به آنها و جابه‌جایی‌های ضروری اقدامات لازم را انجام دهند.

این احتمال وجود دارد که شاهرخ شهنازی یکی از کاندیداهای دبیرکلی کمیته ملی المپیک برای دوره آتی باشد؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: هرگز و تحت هیچ شرایطی به برعهده گرفتن چنین سمتی فکر نمی‌کنم. ترجیح می‌دهم فقط در حوزه تنیس روی میز - داخلی و خارجی - فعالیت کنم و این رشته را در ایران به سرانجام خوبی برسانم.