اسد راستی

کمیته المپیک یا سازمان این بزرگ‌ترین دوراهی ورزش ایران در روزهای اخیر است. روزهایی که بسیاری سازمان را مقصر ناکامی ایران در المپیک می‌دانند و عده‌ای دیگر کمیته ملی المپیک را عامل این شکست می‌دانند.

آنچه که در روزهای اخیر اهمیت داشته و به آن توجهی شده این است که روند آماده‌سازی تیم‌ها برای اعزام به المپیک زیر نظر کمیته ملی المپیک است و این کمیته مسوولیت را بر عهده دارد. کمیته‌ای که رییس‌اش دم از کار علمی می‌زند و در آستانه المپیک ناگهان همه ورزشکارانش مصدوم می‌شوند؟ کمیته‌ای که دبیرکلش چند ماه مانده به المپیک یادش می‌آید که می‌خواهد رییس فوتبال باشد و به همین خاطر مصداق یک سر و هزار سودا می‌شود. سازمان تربیت‌بدنی قرار بود در ایران کار زیرساختی را انجام دهد تا کمیته المپیک ورزشکاران را برای المپیک آماده کند. اما این بار این مجموعه تنها رنگ، لعاب و ویترین مناسبی برای کاروان اعزامی به المپیک داشت؛ در حالی که از محتوای مناسب هیچ خبری نبود.

بی‌شک در روزهای پیش‌رو اعضای مجمع کمیته ملی المپیک باید به فکر راه‌چاره‌ای برای تغییر مدیریت در این نهاد باشند تا بتوانیم از هم‌اکنون برای المپیک لندن آماده شویم.