محتشمی: مسوولان کمیته ملی المپیک پاسخگو باشند

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: نتایج ضعیف المپیک در شان ایران نبود و روحیه ۷۵ میلیون ایرانی را که منتظر کسب نتیجه مطلوب بودند، خدشه‌دار کرد.

احمد محتشمی با انتقاد شدید از عملکرد کاروان ایران در پکن گفت: کاروان کشورمان می‌توانست خیلی بهتر از اینها و قابل قبول‌تر از اینها عمل کند. با این نتایج ضعیف جز جریحه دار کردن احساسات مردم کاری نکردیم. میلیون‌ها ایرانی پای تلویزیون‌ها نشستند تا عملکرد ورزشکاران را ببینند. آن گاه در یک کاروان ۵۵ نفره فقط یک مدال طلا و یک برنز به‌دست آوردیم. این نتیجه اصلا شایسته جمهوری اسلامی ایران با این پتانسیل بالا نیست.

وی تاکید کرد: عملکرد سازمان و کمیته ملی المپیک باید در یک گروه کارشناسی متشکل از متخصصان علمی و صاحب‌نظران مورد نظارت و ارزیابی قرار بگیرد و «قراخانلو» به عنوان مسوول کمیته ملی المپیک درباره عملکرد کاروان توضیح دهد. المپیک را باید از قبل برنامه‌ریزی و آنالیز کرد. جوابگوی نهایی این نتایج ضعیف کمیته ملی المپیک است. وی در پایان گفت: درست نیست که وقتی شکست خوردیم تا یک هفته باید به دنبال مقصر بگردیم بعد که تب آن خوابید همه چیز را فراموش کنیم. بررسی مسائل المپیک به یک بازرسی فنی نیاز دارد. باید دیوان عدالت فنی تشکیل دهیم، در این صورت است که یک مربی تیم ملی نمی‌تواند به راحتی از زیر کار در برود و همه مدیران و مسوولان می‌دانند که روزی باید پاسخگو باشند. هنر یک مدیر موفق این است که از کمترین امکانات و بودجه بهترین نتیجه را بگیرد.