وقتی مدیران ناآشنا را در مسوولیت‌های ورزشی قرار می‌دهند نتیجه همین می‌شود

ایسنا - علی عزتی تصریح کرد: نظر ما درخصوص نتایج ضعیف کاروان ورزش ایران در المپیک پکن مخالف نظر علی‌آبادی است که این نتایج را برای ورزش کشور ناکامی ندانسته است.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی از ناکامی کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن گفت: به‌رغم اینکه در المپیک‌های گذشته روند رو به رشدی داشتیم، متاسفانه در المپیک پکن به دلیل ضعف مشهود مدیریت کشور و در واقع مدیریت غیرورزشی و نامرتبط بودن مدیران کشور با ورزش، انصافا نتیجه ناامید‌کننده‌ای گرفتیم که دل هر ایرانی را به درد آورد.

نماینده مردم دهلران در خانه ملت افزود: ای کاش مدیران ورزش یعنی شخص علی‌آبادی و دوستانشان توضیح می‌دادند علت اعزام یک لشگر مصدوم و بی‌انگیزه از ورزشکاران دراین دوره المپیک چه بود؟ از هرکدام از کسانی که در رشته‌های مختلف نتوانستند افتخاری کسب کنند بپرسید، همه اذعان دارند که مصدوم بوده‌اند، بنابراین این سوال پیش می‌آید که اگر ورزشکاران مصدوم بودند، چرا به المپیک اعزام شدند؟

عزتی اظهار داشت: البته شاید قدرت تشخیص مصدوم ‌بودن ورزشکاران به دلیل اینکه دوستان ما از ورزش سردر نمی‌آورند تاحدودی مشکل بوده است، اما وقتی مدیران ناآشنا را در مسوولیت‌های ورزشی به کار می‌گیرند، نتیجه‌ای بهتر از این نمی‌گیریم.

وی همچنین با اشاره به این مساله که مثلا وقتی رییس فدراسیون والیبال را رییس فدراسیون کشتی می‌کنیم، به این دلیل که وی در والیبال موفق بوده پس در کشتی هم موفق عمل می‌کند، نتیجه آن همین می‌شود، گفت: در واقع وقتی مدیریت ورزش ما براثر تغییر دولت‌ها همیشه بدون توجه به کیفیت دچار تغییر می‌شود، نتیجه‌ای بهتر از این حاصل نخواهد شد.

عزتی در ادامه با تبریک موفقیت ارزشمند هادی ساعی و تشکر از وی، گفت: حداقل با دریافت مدال طلای ساعی توانستیم از رتبه مشترک با کشور افغانستان دراین المپیک تاحدودی فاصله بگیریم.

این نماینده مجلس با انتقاد از مسوولان کمیته ملی المپیک به‌دلیل تشکیل کمیته‌ای برای بررسی علل ناکامی‌ها گفت: ما علت ناکامی‌ها را همین مسوولان می‌دانیم، لذا کسی که خودش مقصر است نمی‌تواند دنبال علت بگردد. وی همچنین تصریح کرد: مجلس بعد از پایان تعطیلات قطعا این مساله را مورد بررسی جدی قرار خواهد داد.

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: باید از این تجربه تلخ المپیک پکن نتیجه مثبت بگیریم. در المپیک‌های گذشته هم بعد از کسب نتایج ضعیف دور هم نشستیم و علت و عوامل را مورد بررسی قرار دادیم و بعد آن را تا المپیک بعدی رها کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: بهتر بود اگر تیم‌های ما مشکل داشتند، افراد را به المپیک نمی‌فرستادیم و این نفرستادن بهتر از آبروریزی بود که برای ایران به‌دست آمد. اگر قرار است کاری انجام شود، قبل از اعزام تیم‌ها باید انجام شود. اینکه بعد از اعزام تیم‌ها و ناکامی‌ برای آرام‌کردن اذهان عمومی درصدد عزل یکی _ دو نفر باشند و بعد قضیه طبق معمول به فراموشی سپرده شود، به درد نمی‌خورد.