گروه ورزش- هر چقدر که مسابقات المپیک برای ما ایرانیان چندان سرگرم‌کننده نبود و به خاطر عدم موفقیت ورزشکارانمان جذابیت خاصی نداشت، اما... مصاحبه‌های مسوولان ورزش کشور بعد از این رقابت‌ها تا دلتان بخواهد سرگرم‌کننده است و پر از جذابیت. بعد از اظهارات خنده‌دار و در عین حال گریه‌آور یزدانی خرم‌ در مورد کشتی که گفته بود بضاعت کشتی ما همین است، چشممان به جمال مصاحبه‌های محمود معزی‌پور، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روشن شد.

معزی‌پور در مورد عملکرد تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: نفرات تیم ایران در المپیک در رقابت‌های آینده بازدهی خود را نشان می‌دهند. کشتی‌گیران ایران در المپیک پکن بسیار جوان بودند و ترکیب تیم کشتی به طور کامل تغییر کرده بود.

المپیک تجربه بسیار خوبی بود و کشتی‌گیران ایران در رقابت‌های آینده بازدهی و در نتیجه حضور در این مسابقات را نشان می‌دهند.بضاعت ما همین بود و اینها بهترین کشتی‌گیران حال حاضر ایران هستند. ما نفرات جوان را انتخاب کردیم و شکست آنها را نیز تحمل کردیم تا در آینده برای داشتن یک کشتی‌گیر وزن ۶۶کیلوگرم لنگ نباشیم. اکنون کشتی ایران می‌تواند اطمینان داشته باشد که وزن ۶۶کیلوگرم یک کشتی‌گیر به نام «تقوی» با آمادگی کامل دارد.»

با این مصاحبه معزی‌پور مشخص می‌شود ما نه تنها به کاروان اعزامی تیم کشتی به المپیک و عملکرد آنها نباید انتقاد کنیم بلکه باید برای موفقیت‌هایی که در المپیک‌های آینده می‌تواند نصیب کشتی‌گیران ایرانی شود، از آنها تشکر کنیم. معزی‌پور در ادامه مصاحبه صحبت‌های جالب‌تری به میان می‌آورد. «کشتی‌گیران ایران در هفت، هشت ماه گذشته در مسابقات مختلف شرکت کرده و به دنبال کسب سهمیه بودند. ضمن آنکه آنها استرس بسیار زیادی را تحمل کردند و به همین دلیل بود که در رقابت‌های المپیک نتوانستند به طور کامل موفق شوند.»مصاحبه معزی‌پور به ما یادآوری می‌کند که در دوره‌های گذشته، کشتی‌گیران ما را با کارت دعوت به المپیک دعوت می‌کردند و رقابت‌‌های انتخابی نبود. به همین دلیل آنها در دوره‌های گذشته توانستند مدال بگیرند در این دوره ...معزی‌پور در پایان می‌گوید: از نظر آمادگی و مسائل فنی باید مربی و بدنساز تیم پاسخگو باشند، اگر کشتی‌گیری در مسابقه خود کم آورده است من نباید پاسخگوی آن باشم.»

و این هم آخرین نکته آموزشی از سرمربی تیم ملی کشتی که به ما نقش و تاثیر یک سرمربی را در تیم آموزش می‌دهد. زمانی در فوتبال می‌گفتند مدیریت یعنی کشک، اما مثل اینکه در کشتی، سرمربی معنی کشک می‌دهد.