مشحون: بسکتبال حالا توقع دارد

محمود مشحون پس از بازگشت تیم ملی بسکتبال از بازی‌های المپیک گفت: در پکن، برای تمام تیم‌ها آزار دهنده بودیم، طوری که هیچ کشوری از دست ایران آسایش نداشت.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه بسکتبال ایران پروسه‌ای هفت ساله را طی کرده است، اظهار کرد: هفت سال پیش ایران در غرب آسیا جایگاهی نداشت؛ ولی امروز در المپیک همسو با یازده کشور برتر دنیا رقابت می‌کند. ما زنگ تفریح نبودیم و دستیابی به این مهم، بزرگترین هدف ما بود.

وی ادامه داد: توانایی و قدرت بسکتبال را برای همه به نمایش گذاشتیم. مجموعه بسکتبال با شرایطی که داشت، دلاورمردانه مبارزه کرد. اگر اختلافی با تیم‌ها داشتیم، دیگر تیم‌ها نیز این اختلاف امتیاز را داشتند.

مشحون با بیان اینکه از عملکرد تیم ملی رضایت داریم، متذکر شد: مکمل خشنودی ما از بسکتبال، کسب مقام یازدهمی المپیک بود، با وجود اینکه جایگاه ما در المپیک و کسب نتیجه قابل تصور نبود و نمی‌دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد، تیم آخر نشدیم و این برای ما دستاورد بسیار خوبی بود.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به این که پنج بازیکن ایران زیر ذره‌بین کارشناسان و علاقه‌مندان قرار داشتند، خاطرنشان کرد: نیکخواه بهرامی، کامرانی، حدادی، آفاق و ساهاکیان از سوی تیم‌های اروپایی و آمریکایی پیشنهاد دارند. حدادی از طرف پنج باشگاه پیشنهاد دارد که دو باشگاه برای جذب وی اصرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تا جایی که توان داشتم، کار کردیم و از این پس برای رشد بسکتبال به ابزارهای زیادی نیاز داریم، یادآور شد: اگر پس از این ابزارهای موردنیاز در اختیار بسکتبال قرار نگیرد، شمارش معکوس برای ما آغاز می‌شود. در شرایطی که همه جهان شاهد درخشش بسکتبال ما بودند، باید از دستاورد خودمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: آینده بسکتبال نیازمند تفکر و برنامه‌ریزی جامع است. بنابراین، نباید بی‌کار بنشینیم. در حال حاضر جام استانکویچ را در پیش داریم که در صورت موافقت مسوولان، تمایل داریم تیم «ب» را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.