گروه ورزش- هشتمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، عصر روز یکشنبه در تهران گشایش یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه این المپیاد در سالن ورزشی باشگاه فرهنگی-ورزشی پاس اظهار داشت: برگزاری المپیاد‌های ورزشی بهانه‌ای برای همدلی و همراهی و تلاشی برای پیشرفت و تعالی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور است.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» با اشاره به اینکه رشته‌های پزشکی از جمله رشته‌های سنگین و سخت محسوب می‌شوند، افزود: حضور شورانگیز دانشجویان علوم پزشکی در میدان ورزش جای تقدیر دارد زیرا نشان می‌دهد آنان روحیه پرنشاط خود را حفظ کرده‌اند.

دکتر «علیرضا زالی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز با بیان اینکه در این المپیاد یک هزار و ۹۲۲ نفر در ۱۰ رشته ورزشی از ۴۳ دانشگاه با همدیگر رقابت می‌کنند، افزود: رشته‌های ورزشی دو و میدانی، فوتبال و کشتی بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و رشته‌های بدمینتون و بسکتبال کمترین میزان شرکت‌کنندگان را در این دوره از المپیاد تشکیل می‌دهند.

المپیاد یادشده که از ۲۷ مرداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده تا چهارم شهریور به کار خود ادامه می‌دهد.