میران: المپیک را با تورنمنت بین‌المللی اشتباه گرفته بودند

خبرگزاری مهر- سرگروه پیشین تیم ملی جودو کشورمان گفت: برای حضور در المپیک هیچ کار ویژه‌ای از سوی کادر فنی انجام نشده بود و متاسفانه این رویداد بزرگ را با یک تورنمنت بین‌المللی اشتباه گرفته بودند.

سید محمود میران، سرگروه پیشین تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق گفت: انتظار می‌رفت جودو ایران بعد از سه دوره حضور در بازی‌های المپیک، بتواند از این رویداد بزرگ به مدال دست پیدا کند که متاسفانه برای سومین بار متوالی پای سکو از رسیدن به این مهم محروم ماند تا افسوسی چهار ساله را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: جودوکاران ما در پکن باخت‌های تکراری داشتند و به حریفانی مبارزات خود را واگذار کردند که پیش از این هم باخته بودند و انتظار می‌رفت در پکن با رفع نقاط ضعف و شناخت بیشتر از رقبا به میدان بروند که چنین چیزی دیده نشد و کادر فنی به سادگی از کنار این موضوع گذشت.

سرگروه پیشین تیم ملی در مورد دلایل کسب نتایج ضعیف در پکن گفت: جودو ایران مدت‌هاست به تکرار افتاده است. کادر فنی تیم ملی بعد از آتن باید تغییر می‌کرد، چرا که مربیان هیچ کار نو و ویژه‌ای برای ارائه به بازیکنان نداشتند. ما از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ در بین ۵ کشور اول دنیا بودیم ولی وقتی به تکرار مکررات رو آوردیم و برنامه‌های کادر فنی تمام شد، این جایگاه را از دست دادیم. از سوی دیگر انسجام تیمی ‌در جودو فراموش شده است و هرکدام از نفرات تیم برای خود تمرین می‌کنند و در کل جودو تیمی‌ یک دست نیست.