هاشمی: اصالت کشتی از بین رفته است

خبرگزاری مهر- معاون سازمان تربیت بدنی با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات کشتی المپیک گفت: کشتی از اصالت واقعی خود فاصله زیادی گرفته است.

کیومرث هاشمی ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: قوانین رقابت‌های کشتی فرنگی جذابیت این رشته اصیل ورزشی را از بین برده است و هرگز بیانگر حقانیت ورزشکاران پیروز نیست.

وی با بیان اینکه امروزه بر عکس گذشته در کشتی فرنگی کمتر شاهد ضربه فنی هستیم و برنده یک رقابت با پایان یک زمان معرفی می‌شود، افزود: گل یا پوچ بازی کردن بهتر از کشتی گرفتن با این شرایط است. به نظر می‌رسد باید قوانین کشتی فرنگی دستخوش تغییراتی شود تا زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص گذشته خود را به دست آورد.

معاون سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرد: البته این قوانین هرگز در ناکامی کشتی گیران ما و به خصوص حمید سوریان تاثیر نداشته است. وی برد و باخت‌های خود را در شرایطی یکسان (به لحاظ قوانین) به دست آورد.

رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت‌بدنی با بیان اینکه همچنان به مدال آوری توسط ورزشکاران ایرانی امیدوار است، خاطرنشان کرد: تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی آزاد سابقه خوبی در بازی‌های المپیک دارند، هر چند که شرایط این رشته‌ها نسبت به دوره‌های قبلی فرق کرده است.

وی تصریح کرد: در المپیک ۲۰۰۴ آتن حسین رضازاده قوت قلب وزنه برداری بود که به مدال طلا هم دست یافت درحالی که ما الان وی را هم نداریم. در تکواندو هم اگرچه‌هادی ساعی تجربه لازم از حضور در میادین المپیک را دارد اما به هر حال رقابت وی در یک وزن بالاتر شرایط را تا حدی تغییر داده است.

معاون سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرد: بالاخره زمان موفقیت ورزشکاران ایرانی هم فرا می‌رسد تا ما بدون مدال به کشور باز نگردیم. هر چند که تا به امروز به غیر از احسان حدادی و حمید سوریان سایر نمایندگان در حد خود و حتی فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.